Ravitsemusluento keräsi runsaasti kuulijoita

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 1.6.2021

Uimaliitto järjesti uintiurheilua harrastavien lasten ja nuorten vanhemmille ravitsemusluennon keskiviikkona 26. toukokuuta. Tapahtuma kesti noin puolitoista tuntia ja se järjestettiin kokonaan verkkotapahtumana etäyhteyksin.

Kouluttajana luennolla oli urheiluravitsemusasiantuntija ja -valmentaja Mari Lahti, ETM. Lahti toimii Päijät-Hämeen urheiluakatemian vastaavana ravitsemusasiantuntijana.

Luennolle osallistui yli 200 henkilöä. Uimaliiton nuorten valmennuksen kehittäjä Marjoona Teljo on tyytyväinen tapahtuman antiin ja osallistujamäärään.

Teljo antaa kiitosta Mari Lahdelle, joka onnistui omalla innostavalla otteellaan saamaan kuulijat hyvin mukaan:

– Tavoitellessamme nuorten uimareiden kehittymistä lajissaan, on oleellista päästä vaikuttamaan myös lasten altaan ulkopuoliseen elämään. Olen erittäin iloinen, että ravitsemusasiat kiinnostavat näin isoa joukkoa vanhempia, sillä se on levon ohella tärkein komponentti harjoittelusta palautumisessa ja arjessa jaksamisessa.

Tutustu ravitsemusluennon koulutusmateriaalin tästä.

Käy katsomassa ravitsemusluennon tallenne tästä.

Etäluennot ja webinaarit ovat osa Uimaliiton strategiaa ja UiEdu-osaamisohjelmaa, ja tavoitteena on kehittää uintiurheilussa toimivien ihmisten tietoisuutta ja osaamista urheilun eri sektoreilla. Ravitsemusluento oli ensimmäinen tapahtuma, mikä oli suunnattu nimenomaan vanhemmille.

Uimaliitto jatkaa etäluentojen sarjaa kesäkauden jälkeen ensi syksynä.

Osaamisen kehittämiseen ja koulutukseen liittyvistä asioista löydät tietoa täältä.  Lisätietoa antaa koulutuspäällikkö Joni Toivola, 050 547 2578 / joni.toivola@uimaliitto.fi.