Koulutamme osaajia altaille

Uimaliiton tavoitteena on, että jokaisella uintiurheilua harrastavalla lapsella ja nuorella on koulutettu valmentaja tai ohjaaja. Siksi koulutusta järjestetään uintiurheilun ja -liikunnan parissa toimiville valmentajille, ohjaajille sekä muille toimijoille. Uimaliiton koulutusjärjestelmään kuuluu myös eri uintiurheilulajien tuomari- ja toimitsijakoulutus.

Kouluttaudu, kehity ja motivoidu

Valmentaja- ja ohjaajakoulutuksia järjestetään mahdollisimman monipuolisesti ja maantieteellisesti kattavasti. Liittotason valmentajakoulutuksia pidetään pääasiassa urheiluopistoissa ja valmennuskeskuksissa. Koulutuksia on mahdollista järjestää myös tilauksesta seurojen kotipaikkakunnilla, mistä saat lisätietoa kohdasta tilaa koulutus.

Verkkokoulutukset ovat nykypäivää

Verkkokoulutus tukee ja täydentää jo olemassa olevia koulutusmalleja. Verkkokoulutuksia on tarjolla uintiurheilun parissa toimiville valmentajille, ohjaajille sekä muille toimijoille. Omien verkkokurssien lisäksi Uimaliitto suosittelee kaikkia uintiurheilun parissa toimivia käymään mm. Puhtaasti paras-, Vastuullinen valmentaja- sekä Et ole yksin -verkkokoulutukset. Lisätietoa verkkokoulutuksiin liittyen saat tästä.

Koulutukset osana UiEdu osaamisohjelmaa

UiEdu on suomalaisen uintiurheilun osaamisohjelma, mihin sisältyy kolme osa-aluetta: koulutuskokonaisuus, valmennusosaaminen ja digitaalisuus. Osaamisohjelma on suunnattu niin valmentajille, ohjaajille, urheilijoille kuin seuratoimijoille kaikissa neljässä lajissamme. Tutustu UiEdu osaamisohjelmaan osoitteessa: www.uiedu.fi.

Koulutuskalenteri

KOULUTUS, UIMAHYPYT

Uimahyppyjen TASO 1 valmentajakoulutus 25.9.2021 Tikkurila

Tuomarikoulutus (1lk.) 25.9.2021 Espoo

Tuomarikoulutus (1lk.) 26.9.2021 Kouvola

Toimitsijakoulutus (2lk.) 26.9.2021 Kouvola

Voit etsiä lisää koulutuksia myös tapahtumahausta.