HSA Valmennuskeskushaku kaudelle 24–25 aukeaa pian

#UUTINEN #UINTI 9.2.2024

Haku Helsingin uinnin Olympiavalmennuskeskukseen avautuu keskiviikkona 21.2.2025. Hakuaika on 21.2.–8.4.2024. Hakemukset käsitellään hakuajan päätyttyä, ja haastattelut toteutetaan huhtikuun aikana. Kaikille hakijoille ilmoitetaan henkilökohtaisesti haun tuloksista hakuajan päätyttyä.

Hakulomake löytyy tästä.

Korkeakouluun hakevat uimarit tekevät hakuaikana ehdollisen haun Valmennuskeskukseen. Heidät voidaan hakukriteereiden täyttyessä valita ehdollisesti Valmennuskeskukseen, lopullinen päätös opintopaikan selvittyä. Nämä hakivat kirjoittavat lisätarkennuksia kohtaan, mihin kouluun ovat hakeneet ja koska päätös kouluun pääsystä tulee.

Hakijan pitää pystyä osallistumaan Olympiavalmennuskeskuksen harjoitteluun, joka tapahtuu pääsääntöisesti arkisin klo 7.00–9.00 ja klo 14.00–16.00. Minivaatimuksena hakemuksenkäsittelyyn on 720 FINA-pistettä ja lisäksi sisään otetaan toisen asteen aloittavia tai sitä vanhempia. Lukion 1. vuoden opiskelijoilla harjoittelun malli toteutetaan hybridi-mallina, joka toteutetaan jokaisen 1. vuoden opiskelijan kanssa henkilökohtaisella suunnitelmalla.

Urhea-kodit on tarkoitettu urheilussa huipulle tähtääville ja samanaikaisesti toisen tai korkea-asteen tutkintoa HOASin toiminta-alueen oppilaitoksissa suorittaville urheilijoille. Lue lisää Urhean kampuksen kodeista tästä ja osoitteessa www.urheakoti.fi.

Katso usein kysytyt kysymykset täältä!

Valmennuskeskukseen hakemista tukevat lisätietomateriaalit:

Hakeminen uinnin valmennuskeskukseen
Perustietoa Märskystä
Pääkaupunkiseudun urheiluakatemia
Kaksoisura uimarin tukena

Valmennuskeskuksen asuntola-, ruokailu- ja kustannusasioihin voi laajemmin tutustua täältä.

Valtakunnallinen INFO-tilaisuus HSAn toiminnasta ja hausta Teamsissa maanantaina 26.2.2024 klo 18.00

Uimaliitto järjestää yhteistyössä pääkaupunkiseudun urheiluakatemian URHEA:n kanssa Helsinki Swimming Academyn avoimen ja valtakunnallisen INFO-tilaisuuden Teamsissa maanantaina 26.2.2024 kello 18.00 alkaen.

Tilaisuuteen on kaikki asiasta kiinnostuneet tervetulleita, oli haku ajankohtainen juuri nyt tai ei. Uimaliitosta paikalla on HSA:n päävalmentaja Matti Mäki, valmentaja Aleksi Rajansuo sekä hallinnosta Uimaliitossa vastaava Juha Turunen. URHEA:lta paikalle tulee kaksoisuran asiantuntijoista joko Juha Dahlström tai Tuuli Merikoski.

Tilaisuuden tarkoituksena on avata HSA:n toimintaa mahdollisimman avoimesti sekä kertoa urheilijoiden arjesta kokonaisvaltaisesti. Infossa puhutaan myös hakuprosessista sekä urheilijoiden valintakriteeristöstä ja aikataulusta. Kysymykset ovat hyvin tervetulleita ja niitä voi tilaisuudessa esittää. Etukäteen kysymyksiä voi lähettää sähköpostitse Juha Turuselle (juha.turunen@uimaliitto.fi). Etukäteen tulleet kysymykset otetaan tilaisuudessa esille vastaamisten kera. INFO:sta tulee myös tallenne, joka lisätään Uimaliiton verkkosivuille valmennuskeskustoiminnan alle.

Lisätietoja INFO-tilaisuudesta Juha Turuselta, yhteystiedot löytyvät tämän sivun lopusta. Teams-linkki tapahtumaan löytyy heti tämän viestin alta.

Microsoft Teams -kokous

Liity tietokoneella, mobiilisovelluksella tai kokoustilan laitteella

Liity kokoukseen napsauttamalla tästä

Kokoustunnus: 374 558 121 762