Vesipallosarjat 2023-2024 käynnistyvät syyskuussa!

23.8.2023

Vesipallosarjat alkavat syyskuussa. Vesipalloa pelataan syksyllä miesten Suomen Cupissa sekä juniorisarjoja BSM, IKC ja IKD -sarjoissa. Miesten SM-sarja sijoittuu kokonaan kevätkaudelle 2024.

Miesten Suomen Cupiin osallistuvat Turun Uimarit, Cetus, Kuhat, Kuopion uimaseura ja JySa. Suomen Cup pelataan kahtena viikonloppuna 30.9. - 1.10. sekä 4.-5.11. ja finaalit pelataan 16.12.

BSM-sarjaa pelaavat Cetus, Kuhat, Jyväskylän Saukot, Vepr sekä Turun Uimarit. Alustavan suunnitelman mukaan BSM-sarjaa pelataan 9.-10.9. Helsingissä, 28.-29.10. Turussa, 9.-10.12. Espoossa, 3.-4.2. Helsingissä ja Espoossa sekä 2.-3.2. Jyväskylässä. Välierät pelataan 24.3. Runkosarjan voittajien kotihalleissa ja finaalit 10.-12.5.

IKC-sarjaa pelaavat Cetus, Sentterit, Kuhat, Vepr, Turun Uimarit ja Seireenit. Alustavan suunnitelman mukaan IKC-sarjaa pelataan 2.-3.9. Espoossa, 14.-15.10. Porissa, 11.-12.11. Helsingissä, 16.-17.12. Espoossa ja Helsingissä, 27.-28.1. Turussa, 10.-11.2. Espoossa/ Helsingissä ja 9.-10.3. Espoossa. Finaalit pelataan 27.-28.4. runkosarjan voittajan kotihallissa.

IKD-sarjassa pelaavat A-lohkossa Turun Uimareiden 1-joukkue, Keravan Uimarit, Turun Uimareiden 2-joukkue ja Vepr. B-lohkossa pelaavat Kuhat, Cetus, Uinti Tampere sekä Turun Uimareiden tyttöjoukkue. Sarjan ohjelmaa viimeistellään parhaillaan.

Toivotamme tällä kaudella BSM-, IKC, ja IKD-sarjoihin tervetulleeksi Vepr -joukkueen Virosta. Veprin kotipelit pelataan Helsingissä ja Espoossa.

Miesten SM-sarjan ilmoittautuminen on auki Suomisportissa elokuun loppuun saakka. Sarjat pelataan 1.1.2024-31.5.2024 välisellä ajalla.

Vesipallosarjat löytyvät Torneopalista ennen kauden alkua. Muutoksia otteuohjelmaan voidaan tehdä tarvittaessa sarjamääräysten mukaisesti, jotka vahvistetaan Uimaliiton kilpailutyöryhmässä mahdollisuuksien mukaan ennen kauden alkua.