Vesipallon tulospalvelujärjestelmä on nyt Torneopal!

15.9.2022

Uimaliitto on päättänyt luopua Total Waterpolo -järjestelmästä ja siirtyä takaisin Torneopal -järjestelmään käytännön syistä. Total Waterpolo -järjestemä on kehitetty ottelutapahtumien tilastointiin, johon siellä onkin paljon hyviä ominaisuuksia, eli mm. mahdollista merkitä pallon riisto, maalien ja virheiden heittopaikat, ketä pelaaja on rikottu jne. Järjestelmä ei kuitenkaan ole ollut kovin käyttökelpoinen ottelujärjestelmien luomisessa, tuomareiden nimeämisissä ja näiden muutosten hallinnassa. Myös pelaajien hallinta on ollut haastavaa ja monesti Total Waterpolo -järjestelmässä on ollut sama pelaaja useammalla profiililla, jolloin pelaajien ottelukohtaiset tilastot ovat olleet puutteelliset.

Vastaavasti Torneopalissa pelaajia ei voi lisätä usealla profiililla, kun pelaaja "rekisteröidään" yksilöllisen Sportti-ID:n mukaan. Tämä mahdollistaa useassa sarjassa pelaavan pelaajan tilastoinnit ja kaikki pelaajan tilastotapahtumat näkyvät ko. pelaajan kohdalla. Torneopaliin siirrytään välittömästi ja viikonlopun BSM turnauksessa Espoonlahdessa Torneopalin Livescore -toiminnot testataan ja turnauksen jälkeen lähetään lisätietoa Torneopalin käytöstä.