Vuoden viimeinen seurakierros suuntautui Pohjois-Suomeen

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 20.12.2022

Uimaliiton vuoden viimeinen seurakierros suuntautui Rovaniemelle ja Kemiin. Joulukuun puolessa välissä tehdyllä seurakierroksella mukana olivat Uimaliiton henkilöstöstä urheilujohtaja Pasi Salonen, seurakehittäjä Krista Salonen sekä seuratoiminnan johtaja Joni Toivola. Pohjois-Suomen seurakierros oli kuluneen syksyn ja talven neljäs.

Tämän kertaisella seurakierroksella liiton henkilöstö pääsi tapaamaan neljää seuraa heidän toimintaympäristöissään. Toisena pääteemana seuratapaamisten lisäksi oli tutustuminen Santasport Lapin Urheiluopistoon sekä uinnin lajivastaavana toimivan Jukka Shemeikkan uintivalmennukseen ja uintitekniikoihin liittyvään kehitystyöhön.

”Oli hienoa päästä keskustelemaan Jukan kanssa uinnista ja kuulemaan miten Santasportissa uintia tutkitaan. Keskustelua jatketaan varmasti lähitulevaisuudessa ja paneudutaan enemmän ennen kaikkea mittaroinnin sekä datan keräämisen maailmaan", kertoo Pasi Salonen.

Seurakierrokset ovat tärkeä osa Uimaliiton seurakehitystyötä. Seuratoiminnan johtaja Joni Toivola on tyytyväinen tämän vuoden puolella toteutettuihin seuratapaamisiin ja seurakierroksiin.

”Voimme olla seuratiimin puolesta todella tyytyväisiä vuoden aikana toteutettuihin kohtaamisiin. Olemme tavanneet yli 50 seuraa tämän vuoden aikana muun muassa seurakierroksilla, Tähtiseura-auditoinneissa ja muissa erilaisissa seuratapaamisissa. Tavoitteissa olemme onnistuneet ja siitä iso kiitos työparilleni Krista Saloselle, joka on tehnyt hurjasti töitä seurakehityksen eteen.”

”Uskon, että seurakehitystä ei voi liittotasolla toteuttaa laadukkaasti, jos ei seuroja tunne riittävän hyvin. Pelkkä seuratoiminnan lainalaisuuksien tunteminen ei riitä vaan seuratoimijoita on tunnettava henkilötasolla. Tämän takia on olennaista, että ensi vuonna voimme jalkautua entistä vahvemmin seurojen pariin.”

Uimaliiton seuratiimin seurakierrokset jatkuvat ensi vuoden puolella.

Lisätietoa Uimaliiton seurakehityksestä seuratoiminnan johtaja Joni Toivola, 050-547 2578, joni.toivola@uimaliitto.fi tai seurakehittäjä Krista Salonen, 045-111 4093, krista.salonen@uimaliitto.fi.