Vuoden tiedottajan palkinto urheilutoimittajilta Uimaliittoon

#UUTINEN 20.5.2020

Urheilutoimittajain Liiton Vuoden tiedottaja 2019 -palkinto on osoitettu Uimaliiton tiedottajalle Jussi Salmiselle. Palkinto jaetaan Urheilutoimittajain Liiton järjestämillä Urheilutoimittajapäivillä 14. syyskuuta 2020 Helsingissä.

Salminen on toiminut Uimaliiton tiedottajana vuodesta 2007. Hän on työskennellyt muun muassa kansainvälisten arvokilpailujen tiedottajana ja sisällöntuottajana. Tiedottajan rooli tapahtumissa on oleellinen varsinkin, kun median edustajat eivät itse ole mukana kilpailupaikalla. Tällöin tiedonsaannin ja yhteydenpidon merkitys lajin näkyvyydelle on suuri.

– Tuntuu todella hyvältä saada tällainen tunnustus, etenkin juuri urheilutoimittajien ja -toimitusten taholta. Olen aina halunnut tehdä kaikkeni pitääkseni urheilutoimitusten kynnyksen matalana uintiurheilusta uutisoidessa, ja tarjota tarvittavan tiedon, ja mielellään vähän enemmänkin, Salminen kiittää.

Hän toimi myös Uinti-lehden toimituspäällikkönä ja päätoimittajana lehden viimeiset 11 vuosikertaa vuoteen 2018 asti. Tänä aikana hän myös kehittänyt Uimaliiton viestintää digitaalisilla kanavilla.

Lue lisää Urheilutoimittajain liiton tiedotteesta.