Ville Riekkinen on Uimaliiton uusi puheenjohtaja – hallitukseen valittiin viisi jäsentä

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 21.11.2020

Väistyvä puheenjohtaja Sami Wahlman (vas.) luovutti puheenjohtajan paikan Ville Riekkiselle.

Uimaliiton syyskokouksessa 21. marraskuuta liittohallituksen uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Ville Riekkinen. Väistyvä puheenjohtaja Sami Wahlman toimi tehtävässä vuodet 2013–2020.

– Otan tehtävän vastaan nöyränä ja erittäin innostuneena. Olen hyvin otettu siitä, että sain suuren luottamuksen. Liittohallituksen tehtävä on johtaa lajiliittotyöskentelyä ja vahvistaa kommunikaatiota liiton ja seurojen välillä, Ville Riekkinen kommentoi.

Riekkisellä on erittäin monipuolinen tausta uintiurheilusta ja hän toimi valintaansa asti Uimaliiton liittohallituksen varapuheenjohtajana. Uimaliiton toiminnassa Riekkinen on ollut tiiviisti mukana 2000-luvun alkuvuosista lähtien monissa eri työryhmissä.

– Olosuhteiden luominen tiivistyy osaamiseen, olosuhteisiin ja rahaan. Tarvitsemme toimenpiteitä näiden kaikkien kolmen vahvistamiseksi, Riekkinen kertoo.

Wahlman erosi puheenjohtajan paikalta kokouksessa, minkä johdosta Riekkinen liittohallituksen nykyisenä varapuheenjohtajana toimii loppuvuoden puheenjohtajana. Wahlmanin puheenjohtajakausi olisi tullut täyteen vuoden lopussa.

Syyskokouksessa valittiin kaksi jäsentä liittohallitukseen kolmivuotiskaudelle 2021–2023 sekä kolme jäsentä yhdeksi vuodeksi 2021.

Kolmivuotiskaudelle valittiin Jaakko Erkinaro ja Ari Korhonen. Yhdeksi vuodeksi valittiin Hanna-Mari Aula, Karoliina Niemi ja Antti Uski.

Liittohallituksen jäseninä jatkavat Nina Kaarlenkaski, Ville Kallinen ja Jouni Karvo.

Ari Mononen ja Hanna-Maria Seppälä jättivät hallituspaikkansa ennen kolmivuotiskauden päättymistä. Juri Haverisen kolmivuotiskausi hallituksessa päättyi, eikä hän hakenut uudelle kaudelle.

Suomen Uimaliiton sääntömääräinen syyskokous järjestettiin 21. marraskuuta Helsingissä ja etäyhteyksillä. Edustettuna oli 43 jäsenseuraa ja näillä oli käytössään 120 ääntä. Kokouksen puheenjohtajana toimi Jari Räikkönen.

Uimaliiton toiminnanjohtaja Sanna Airaksinen esitteli syyskokoukselle toimintasuunnitelman vuodelle 2021 ja talousvastaava Krista Terämaa talousarvion. Syyskokous hyväksyi molemmat.

Liittohallitusvaali

Ehdokkaat liittohallituksen jäseniksi (esittävä seura) ja äänimäärä:

Jaakko Erkinaro (Oulun Uinti) 86
Ari Korhonen (Raision Urheilijat) 79
Hanna-Mari Aula (Helsingin Uimarit) 75
Karoliina Niemi (Uimahyppyseura Tiirat) 61
Antti Uski (Joensuun Uimaseura) 47
Sakari Aalto (Cetus Espoo) 38
Marja-Leena Viinamäki (Kemin Työväen Uimarit) 24
Heidi Grommi-Hukkanen (Pieksän Kuutit) 8

Syyskokouksessa valitut hallituksen jäsenet sekä puheenjohtaja (vasemmalta oikealle) Hanna-Mari Aula, Ari Korhonen, Ville Riekkinen (puheenjohtaja), Karoliina Niemi ja Jaakko Erkinaro. Hallitukseen valittu Antti Uski oli kokouksessa mukana etäyhteydellä.