Viidelle uintiurheilijalle URA-säätiön opiskeluapuraha

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT 10.12.2019

URA-säätiön opiskeluapurahan saanut Vandersin Tapio Junninen debytoi mallikkaasti EM-uinneissa Glasgow'ssa. Hän saavutti neljä henkilökohtaista ennätystä. Kuva: Jussi Salminen

Urheilijoiden Ammattienedistämissäätiö (URA) on jakanut opiskeluapurahan 130 urheilijalle lukuvuodelle 2019-2020.

Apurahan saajien joukossa on lukuisia maailmanmestareita esimerkiksi salibandysta, muodostelmaluistelusta ja cheerleadingista sekä jo uransa lopettaneita huippu-urheilijoita yhteensä 49 eri lajista ja 13 eri urheiluakatemiasta. Apurahan suuruus on 1500 tai 3000 euroa koko lukuvuodelle.

Uintiurheilussa viidelle urheilijalle myönnettiin 3000 euron apuraha. Uimahyppääjä Juho Junttila (Pk-seudun UA) ja uimarit Anton Herrala (Jyväskylän UA), Tapio Junninen, Vilma Ruotsalainen (Pk-seudun UA) ja Teemu Vuorela (Jyväskylän UA) saivat apurahan.

URA tukee urheilijoiden kouluttautumista

Urheilijoiden Ammattienedistämissäätiö perustettiin vuonna 1972 silloisen tasavallan presidentin Urho Kekkosen toimesta. Säätiön tarkoituksena on tukea huippu-urheilijoiden kaksoisuraa ja edistää heidän kouluttautumistaan ja urheilu-uran jälkeisen ammatin hankkimista. Perustamisestaan lähtien URA-säätiö on jakanut vuosittain opiskeluapurahoja aktiiviurheilijoille ja jo uransa päättäneille urheilijoille.

Katso kaikki apurahan saajat Olympiakomitean sivuilta

Asiasanat

Urheiluakatemia