Vesipallon maajoukkueiden juhannussuunnitelmat uusiksi

#UUTINEN #VESIPALLO 19.1.2023

Kuva: Teemu Moisio

Vesipallon EM-turnauksen ensimmäinen karsintakierros (Qualification round I) jää pelaamatta ja toinen karsintakierros (Qualification round II) järjestetään kesäkuussa 22.–25.6.2023. Vesipallon EM-turnaus järjestetään Israelin Tel Avivissa lokakuussa. Karsintakierroksiin osallistuu miesten puolelta 18 joukkuetta sekä naisten puolelta 14 joukkuetta.

Miesten joukkueet jaetaan kahteen viiden joukkueen ryhmään sekä kahteen neljän joukkueen ryhmään. Naiset jaetaan kahteen neljän joukkueen ryhmään ja kahteen kolmen joukkueen ryhmään.

Total Waterpolo on koonnut 2023 –vuoden vesipallotapahtumat blogiin, jonka alalaidassa on kalenteri. Vuoden 2023 ja hieman myös 2024 –vuoden vesipallotapahtumista voit lukea lisää täältä. Qualification round I löytyy vielä sekä Total Waterpolon että LEN:in kalenterista, mutta vesipalloa maassaan koordinoivia liittoja on tiedotettu, että maaliskuun turnausta ei pelata. Lisää tietoa vesipallon Euroopan mestaruusturnauksesta Uimaliiton sivuilta löydät tästä linkistä.

Vesipallon miesten maajoukkueen seuraava tapahtuma on Liettuassa pelattava harjoitusturnaus 3.–5.2. Naisten puolestaan leireilevät Eurassa 17.–19.2.2023. Joukkueen tekevät uuteen aikatauluun sovitettavan leirityssuunnitelman keväälle ja pelaajia tiedotetaan siitä niin pian kuin mahdollista.