Uinnin tuomari- ja toimitsijakouluttajahaku

#UUTINEN #UINTI 20.3.2024

Uimaliitto uudistaa uinnin tuomari- ja toimitsijakoulutusta. Uinnin toimitsijatehtävät jakautuvat ensi syksystä lähtien kolmeen tasoon. Alla on alustava suunnitelma koulutusten sisällöistä ja toteutustavoista, muutokset näihin suunnitelmiin ovat vielä mahdollisia. Kaikilta toimitsijoilta ja tuomareilta edellytetään kaikilla tasoilla voimassa olevaa SUEK:n Reilusti Paras verkkokoulutusta.

Huomioithan, että Uimaliiton toimitsija- ja tuomarikoulutukset ovat voimassa neljä vuotta, mutta SUEK:n Reilusti Paras -koulutus on voimassa kaksi vuotta. Jokaisen tulee pitää itse huoli, että SUEK:n koulutus on voimassa koko neljän vuoden ajan.

• Käännöstarkastajakoulutus
    Antaa valmiudet toimia käännöstarkastajana uintikilpailussa. Toteutus etäkoulutuksena Teamsin välityksellä, kesto noin kolme tuntia. Lisäksi SUEK:n Reilusti Paras -verkkokoulutus sekä ensikertalaisille käytännön harjoitus uintikilpailussa.
  • Tuomarikoulutus
    Antaa valmiudet toimia ratatuomarina sekä enemmän vaativissa tehtävissä. Toteutus kirjallisella sääntökokeella ja käytännön näytöllä uintikilpailussa.
  • Kilpailujohtajankoulutus
    Antaa valmiudet toimia kilpailunjohtajana. Toteutus tarkentuu kevään aikana.

Tuomari- ja toimitsijakouluttajahakulomake löytyy tämän linkin takaa

Haku alkaa välittömästi ja päättyy 6.4.2024. Voimassa olevat toimitsija- ja tuomarikoulutukset pysyvät voimassa niiden päättymiseen asti.

Lisätiedot:
Sami Wahlman