Uimaliitto lähettää vain huippuryhmän Swim Open Stockholm -kilpailuun

#UUTINEN #UINTI 1.3.2021

Uimaliiton valmennusjohto on tehnyt päätöksen lähettää 8.–11. huhtikuuta kisattavaan Swim Open Stockholm -kilpailuun vain maajoukkueen huippuryhmän uimarit. Uinnin koko maajoukkue koostuu huippuryhmästä, maajoukkueesta sekä presenioreista.

Uimaliiton valmennusjohto oli helmikuussa yhteydessä maajoukkueuimareihin, heidän valmentajiinsa sekä seurojen johtoihin maajoukkueen kevään tapahtumiin liittyen ja pyysi sähköpostissa ilmoittautumiset Tukholman tapahtumaan 19. helmikuuta mennessä.

– Halusimme kartoittaa, onko urheilijoillamme kiinnostusta lähteä ulkomaille tapahtumiin vallitsevassa koronavirustilanteessa. Kun ilmoittautumisia huippuryhmän ulkopuolelta ei kolmea enempää kuun loppuun mennessä tullut, päätimme tehdä rajanvedon Uimaliiton kustantamana kilpailuun lähetettävistä urheilijoista huippuryhmään, Uimaliiton valmennuspäällikkö Tommi Pulkkinen taustoittaa.

– Aikarajojen puitteissa kilpailuun pääsevien maajoukkueen uimareiden on mahdollista lähteä kilpailuun seurajohtoisesti, Pulkkinen jatkaa.

Uinnin huippuryhmään kuuluvat Mimosa Jallow, Jenna Laukkanen, Matti Mattsson, Ida Hulkko, Ari-Pekka Liukkonen, Laura Lahtinen, Leo Lähteenmäki, Antti Latikka ja Nader Khalili. Huippuryhmään valitaan vuosittain OKM:n ja Olympiakomitean Huippu-urheiluyksikön tukiurheilijat.

Uimaliitto tiedottaa tällä viikolla torstaina 25.2. uutisoitujen uusien koronavirukseen liittyvien rajoitustoimien vaikutusta uintiurheilun kilpa- ja harrastustoimintaan.

Uutista muokattu 1.3.2021 kello 18:09: nuorten maajoukkue mainittiin aiemmin virheellisesti osana koko maajoukkuetta.