Uimaliiton liittohallitukseen valittiin kolme jäsentä syyskokouksessa

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 13.11.2021

Hanna-Mari Aula (vas), Jukka Läärä ja Karoliina Niemi valittiin Uimaliiton liittohallitukseen syyskokouksessa.

Uimaliiton syyskokouksessa 13. marraskuuta liittohallitukseen valittiin kolme jäsentä kolmen vuoden kaudelle (2022–2024). Liittohallitukseen valittiin Hanna-Mari Aula, Karoliina Niemi ja Jukka Läärä.

Liittohallituksen ehdokkaista ei äänestetty kokouksessa, sillä ehdokkaita oli kolme, mikä oli sama määrä kuin valittavia jäseniä.

Liittohallituksen jäseninä jatkavat Ville Riekkinen (puheenjohtaja), Jouni Karvo (varapuheenjohtaja) Nina KaarlenkaskiVille Kallinen, Jaakko Erkinaro ja Ari Korhonen. Antti Uskin kausi hallituksessa päättyi, eikä hän hakenut uudelle kaudelle. Ennen syyskokousta ehdokkaaksi ilmoittautunut Juha Kivelä veti ehdokkuutensa pois ennen äänestystä.

Suomen Uimaliiton sääntömääräinen syyskokous järjestettiin 13. marraskuuta Helsingissä ja etäyhteyksillä. Edustettuna oli 27 jäsenseuraa ja näillä oli käytössään 83 ääntä. Kokouksen puheenjohtajana toimi Kalle Rasinmäki.

Kokouksessa esitettiin kurinpitolautakunnan kokoonpano kaudelle 13.11.2021–31.12.2025. Esitys hyväksyttiin ja kurinpitolautakuntaan valittiin Seppo Hytönen (puheenjohtaja), Tarja Pietarila (varapuheenjohtaja), Pekka Hurskainen, Pia Luoma ja Jani Rekola.

Uimaliiton vt. toiminnanjohtaja Pasi Salonen esitteli syyskokoukselle toimintasuunnitelman vuodelle 2022 ja talousvastaava Krista Terämaa talousarvion. Syyskokous hyväksyi molemmat. Lisäksi syyskokouksessa hyväksyttiin esitetty sääntömuutos.