Taitouinnin valmennusklinikalla kansainvälisyyttä

#UUTINEN #TAITOUINTI 9.10.2018

Taitouinnin asiantuntijaryhmän järjestämä valmentajaklinikka Vierumäellä oli erittäin onnistunut. Leirille osallistui kahdeksan valmentajaa Suomesta (Cetus, OU, KuUs, Vantaan Pyörre ja ÅSK) sekä yksi Dubaista ja yksi Tšekeistä. Uimareita leirillä oli yhteensä 17,  AG15, junior- ja senior-ikäisiä.

– Tapahtumaan saatiin Finalta kehitysrahaa ja siksi pystyimmekin kutsumaan vetäjäksi ulkomailta erittäin pätevän valmentajan, kertoo taitouinnin asiantuntijaryhmän puheenjohtaja Maiju Ojala.

Mayuko Fujiki toimii tällä hetkellä Espanjan taitouinnin maajoukkueen päävalmentajana, tähtäimenään Tokion Olympialaiset. Mayuko on syntyperäinen japanilainen ja on itse Atlantan olympialaisten v. 1996 pronssimitalisti joukkueohjelmalla sekä moninkertainen olympiamitalisti valmentajana.

Leirin pääteema oli taiteellinen vaikutelma. Harjoitteita tehtiin mielenkiintoisilla tavoilla, mm. juomapulloa käytettiin yhdistämään erilaisia liikkeitä toisiinsa. Mayukon harjoitteissa vain mielikuvitus oli rajana.

–Hieno kokemus ja oli myös ilo huomata kuinka Suomen ujoista taitouimareista kuoriutui erittäin aktiivisia ja oppimishaluisia nuoria, kommentoi Maiju. Maltan tuskin odottaa seuraavia kilpailuja ja uimareiden tulkintoja ohjelmissa. Mayuko myös korosti, että kaikki pitäisi aina tapahtua "ilon kautta"!

Taitouinnin asiantuntijaryhmä pyrkii järjestämään vuosittain vähintään kerran kansainvälisen kouluttajan vetämän leirin.
Mikäli sinulla on ideoita vetäjästä tai teemasta, ota ihmeessä yhteyttä asiantuntijaryhmään.

Kuvat Anne Tuuli