Taitouinnin nuorten maajoukkueella näytön paikka

#UUTINEN 2.5.2023

Nuorten maajoukkue lähtee keskiviikkona innokkaasti kohti Bulgariassa 5.–7.5. käytävää kilpailua. Bulgarian Blagoevgradista joukkue lähtee hakemaan näyttöä elokuussa Portugalissa käytäviin nuorten EM-kilpailuihin.

– Olemme lähdössä kilpailuun hyvissä tunnelmissa. Joukkueella on takana onnistunut ensimmäinen kilpailustartti Kuopion Kuohuissa ja huhtikuun leirillä Vierumäellä saimme hyvin vielä vahvistettua joukkueohjelmaa. Joukkue on yhtenäinen ja odottaa innolla kansainvälisille kisalavoille pääsyä. Tavoitteena on puhdas maksimisuoritus joukkueen omalla tasolla, kommentoivat valmentajat Saana Annunen ja Tea Uimonen.

Joukkueella on valmistava leiri pääkaupunkiseudulla vielä maanantaina ja tiistaina.

– Leiripäivinä tavoitteena on palauttaa fokus oikeisiin asioihin ja yhdessä uimiseen ja valmistautua kilpailuihin. Pääsemme vielä harjoittelemaan Blagoevgradissa kisa-altaassa ennen kilpailua. Odotamme innolla kilpailuja, että pääsemme näyttämään pitkäjänteisen työskentelymme tuloksia, jatkavat valmentajat.

Suomen joukkueen aikataulu (ajat EET):
Perjantai 5.5.2023
klo 12:15 - 13:00 Duo vapaa (Iiris Nurmi & Olivia Tojander)
klo 18:00 - 19:05 Solo vapaa (Mari Moilala, Iiris Nurmi, Veera Säämänen)

Lauantai 6.5.2023
klo 9:30 - 10:20 Solo tekninen (Mari Moilala, Iiris Nurmi, Veera Säämänen)
klo 11:30 - 12:45 Joukkue vapaa (Riekkinen Helka, Moilala Mari, Säämänen Veera, Nurmi Iiris, Väisänen Vilma, Eskelinen Minea, Sandanbråten Caroline, Väinölä Maija, Varjonen Ella (R) ja Tojander Olivia (R))

Muut osallistujamaat ovat Bulgaria, Tšekki ja Ukraina.

Kilpailuja voi seurata Youtube kanavalla.

Kisajärjestäjän Facebook ja Instagram.

Kuvat NMJ