Syyskokous valitsi 4 jäsentä liittohallitukseen

#UUTINEN 12.11.2011

Uimaliiton sääntömääräinen syyskokous kokoontui lauantaina 12. marraskuuta Helsingissä ja valitsi liittohallitukseen kuudesta ehdokkaasta neljä jäsentä.

Syyskokous hyväksyi Uimaliiton toimintasuunnitelman ja talousarvion vuodelle 2012 sekä esityksen Uimaliiton strategiaksi ajalle 2013-2020. Kokousmateriaali on luettavissa syyskokoussivulla.

Liittohallitusvaalissa kuudesta ehdokkaasta neljä valittiin liittohallituksen jäseniksi kaksivuotiskaudelle 2012-2013. Äänestyksessä valituiksi tulivat Sami Wahlman (Vantaa), Tero Matkaniemi (Lahti), Matti Alpola (Espoo) ja Markku Hirvonen (Oulu). Äänestyksessä valinnan ulkopuolelle jäivät Katja Linnakylä(Kirkkonummi) ja Pertti Tamminen (Somero).

Kauden 2010-2011 liittohallituksen jäsenistä uudelleen valituksi tuli Sami Wahlman äänestyksen korkeimmalla äänimäärällä, Katja Linnakylää ei valittu jatkokaudelle. Erovuorossa olleet Tuire Pulkkinen ja Vesa Martikkala jäävät myös liittohallituksesta kuluvan vuoden lopussa. Martikkala on edustanut liittohallituksessa jo kolme peräkkäistä kaksivuotiskautta, joten hän ei voinut asettua ehdolle kaudelle 2012-2013.

Liittohallituksen jäseninä jatkavat vuoden 2012 loppuun asti Martti Ala-SeppäläTiina KivisaariJari KomulainenAntti Wihanto sekä puheenjohtajana Sanna Lauslahti.

Uimaliiton liittohallituksen muodostavat kahdeksan jäsentä sekä puheenjohtaja. Parittomina vuosina hallitukseen valitaan neljä jäsentä seuraavalle kaksivuotiskaudelle ja parillisina vuosina neljä jäsentä sekä puheenjohtaja seuraavalle kaksivuotiskaudelle.

Liittohallitusvaali kaudelle 2012-2013 (äänimäärä)

Sami Wahlman, esittäjä Poseidon ry Vantaa (173)
Tero Matkaniemi, esittäjä Lahden Kaleva ry uintijaos (146)
Matti Alpola, esittäjä Simmis Grani ry Kauniainen (117)