Sytytetään yhdessä harrastamisen kipinä

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 10.8.2023

Suomen Olympiakomitean koordinoima harrastamisen kipinä -kampanja on käynnissä. Urheiluseurat sytyttävät syksyn aikana harrastamisen kipinän tuhansiin uusiin harrastajiin. Olympiakomitea ja lajiliitot haluavat tukea urheiluseurojen markkinointia yhteisellä viestintä- ja markkinointikampanjalla sekä uudella Sporttihaku -palvelulla. Syksy tarjoaa myös tuhansien lajien kokeilumahdollisuuksia seuroissa ja Olympiapäivänä 16.9. Helsingin Olympiastadionilla.

Elo-syykuussa toteutettavalla kampanjalla kannustetaan suomalaisia löytämään liikkumisen ja harrastamisen kipinä. Murto-osa aikuisista ja lapsista liikkuu terveytensä kannalta riittävästi ja tällä on sekä inhimillinen että taloudellinen hintalappu: liikkumattomuus aiheuttaa Suomessa miljardien eurojen kustannukset.

Varmistakaa seuranne näkyvyys Sporttihaku -palvelussa!

Vihdoinkin urheilulla on yksi yhteinen palvelu, Suomisportin Sporttihaku, josta harrastusta etsivän on helppo löytää urheilun koko tarjonta. Seurat saavat palvelun käyttöön ilmaiseksi ja voivat sen avulla tehokkaasti markkinoida toimintaansa uusille harrastajille ja jäsenille. Sporttihaku ei ole ainoastaan urheiluseurojen harrastustarjonnan markkinointipaikka vaan se toimii seuran palveluiden verkkokauppana – toiminta- ja ilmoittautumismaksut saa kerättyä monin eri tavoin. Lue lisää Sporttihausta.

Harrastamisen kampanja näkyy ja kuuluu – yhteisistä viestintäaineistoista vauhtia seuran markkinointiin

Olympiakomitea käynnistää laajan harrastamista ja seuratoimintaa edistävän viestintäkampanjan elokuussa. Ulko- ja digimainonta valtaavat Suomen suurimmat kaupungit ja viestinnän avulla tavoitamme kaikki suomalaiset. Urheiluseurat voivat liittyä yhteiseen viestintään hyödyntämällä valmista markkinointiaineistoa (esim. somemainospohjia), jotka tarjotaan kaikkien käyttöön.  Voitte käyttää valmiita somekuvia tai liittää mainoskehyksen sisään oman seuranne logon ja valokuvan. Syksyn kampanjan valmiit viestintäaineistot voit ladata täältä.

Millä tavalla teidän seuranne sytyttää harrastamisen kipinää syksyllä?

Miettikää seurassanne, millä tavalla olette mukana, varmistakaa näkyvyytenne Sporttihaussa ja hyödyntäkää kampanjan aineistoja viestinnässänne.

Tätä tilaisuutta ei kannata jättää käyttämättä! Innostetaan yhdessä mahdollisimman moni suomalainen seuratoiminnan pariin!