Seurakierrokset vauhdilla käyntiin - tukea ja vuorovaikutusta seuratoiminnan kehitykseen

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 22.9.2022

Uimaliiton toiminnan kivijalka on hyvinvoivat ja laadukasta toimintaa tarjoavat uintiurheiluseurat. Liiton strategian yksi keskeisimmistä asioista on seurojen tukeminen eri seuratoiminnan osa-alueilla, ja siihen liitto tulee vahvasti tarttumaan syksyn ja talven aikana.

Liiton henkilökunta on jalkautunut tapahtumiin kuluneen vuoden aikana ja syksyllä on edessä paljon seuratapaamisia sekä muun muassa Tähtiseura-auditointeja. Alkuvuodesta toteutetun organisaatiomuutoksen johdosta liitto pystyy nyt hyvin resursoimaan henkilöstöä seurakentälle tapaamaan seuraväkeä.

Tulevan syksyn aikana toteutetaan seurakierroksia eri alueilla ja niitä jatketaan ensi keväänä. Seurakierroksilla tavataan seuroja ja keskustellaan ajankohtaisista asioista seurojen toimintaympäristössä. Viime viikolla alkaneet seurakierrokset käynnistyivät kaakon alueella:

"Syksyn seurakierrokset starttasivat vauhdilla ja pääsimme tapaamaan seuroja kesän jälkeen. Oli ilo huomata seurojen positiivinen asenne, kun tulimme tapaamaan heitä heidän kotipaikkakunnilleen. Kiitos kaikille vieraanvaraisuudesta", kiittää Uimaliiton seuratoiminnan johtaja Joni Toivola, ja jatkaa:

"Keskeisinä teemoina seuratapaamisissa on kuunnella ja tutustua seurojen toimintaan sekä heidän olosuhteisiin. Haluamme myös liiton puolesta kertoa muun muassa tulevista tapahtumista, seurakehitykseen liittyvistä toimista sekä esimerkiksi Tähtiseura-ohjelmasta ja OKM:n seuratukeen liittyvistä asioista."

Seurakierrokset jatkuvat ensi kuussa ja yhteensä tulemme toteuttamaan vielä kolme seurakierrosta tämän vuoden puolella.

Seurakierrosten lisäksi tärkeä osa liiton ja seurojen vuorovaikutuksen lisäämistä on keväällä aloitettu kerran kuukaudessa järjestettävä UimaliittoLIVE seuratapaaminen, joka on saanut hyvän vastaanoton sekä selkeästi lisännyt keskustelua liiton ja seurojen välillä.

UimaliittoLIVEn tapaamiset löytyvät artikkelista.
Seuraava UimaliittoLIVE järjestetään 19.10. aiheena kilpailutoiminta. Paikalla tilaisuudessa ovat urheilujohtaja Pasi Salonen ja urheilu- ja tapahtumakoordinaattori Sanni Koivuranta