Syksyn ikäkausimaajoukkueen valintaperusteita tarkastellaan

#UUTINEN #UINTI 1.4.2021

Uimaliittoon on tullut kyselyitä siitä, millä perusteilla syksyn ikäkausimaajoukkueen urheilijavalinnat tehdään, kun uimarit eivät ole pystyneet harjoittelemaan ja kilpailemaan normaaliin tapaan koronaviruspandemian vuoksi. Lisäksi harjoittelu- ja kilpailumahdollisuuksissa on isojakin alueellisia eroja.

Uimaliiton valmennustiimi valmistelee ratkaisua asiaan valmennuspäällikkö Tommi Pulkkisen johdolla.

– Ymmärrämme aiheeseen liittyvän huolen ja tiedostamme koronaviruksen vaikutukset ja sen tuomat haasteet maajoukkuevalinnoissa. Valmistelemme valmennusjohdon kanssa mallia, jolla syksyn maajoukkuevalinnat saadaan tehtyä olosuhteet huomioon ottaen, Pulkkinen kertoo.

– Olemme päässeet valmennustiimin kanssa tekemisessämme hyvään vauhtiin, ja tahtotilamme on kehittää edelleen uinnin maajoukkuetoimintaa tulevaisuudessa. Juuri nyt on tärkeää keskittyä tuleviin kilpailuihin.

Uinnin nuorten maajoukkuetoiminnasta vastaan nuorten valmennuksen kehittäjä Marjoona Teljo ja IKM-toiminnasta Aleksi Rajansuo.

Uimaliitto tiedottaa aiheesta lisää kevään aikana.