Soili Hirvonen rakentamaan Uimaliiton kasvutarinaa viestinnän ja vetovoiman näkökulmista

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 11.3.2022

Kuva: Olympiakomitea / Jesse Väänänen

Soili Hirvonen on valittu Suomen Uimaliiton uudeksi viestintäpäälliköksi. Hirvonen aloittaa tehtävässä 18. huhtikuuta.

– Hyppään innoissani ”syvään päätyyn”. Haluan omalla työlläni mahdollistaa Uimaliitossa niin uimarien polkua kuin vahvistaa liiton edustamien lajien vetovoimaa strategisten painopisteiden ja valittujen menestystekijöiden avulla. Kiitän suuresti minut valinnutta tiimiä luottamuksesta, ja kuten aina, pistän itseni peliin liikunnan ja urheilun hyväksi, Hirvonen iloitsee uudesta pestistä.

Viestintäpäällikön tehtävään haettiin osaajaa avoimessa haussa ja yhteensä hakijoita oli 16.

– Uimaliitto rakentaa nyt pitkäjänteisesti ja nousujohteisesti kasvutarinaa. Tämän toteuttamiseksi lähdimme hakemaan kokenutta viestintäpäällikköä, joka pystyy tätä kasvutarinaa omalta osaltaan tukemaan ja ottamaan haltuun koko viestinnän kokonaisuuden. Saimme paljon kovatasoisia hakemuksia, ja olen hyvin tyytyväinen saadessamme Soili Hirvosen vastaamaan liiton viestinnästä. Hirvonen on ollut jo aiemmin rakentamassa vastaavaa kasvutarinaa lumilajien parissa, mikä tukee erinomaisesti myös Uimaliiton kasvua ja vetovoiman vahvistamista, Uimaliiton toiminnanjohtaja Tony Kilponen kertoo.

Hirvosella on yli 15 vuoden kokemus viestinnän eri tehtävistä niin liiketoiminnan puolella kuin urheilunkin parissa. Vuosien aikana rakentuneet vahvat mediasuhteet on tunnustettu myös Urheilutoimittajien liiton toimesta, kun Hirvonen palkittiin vuonna 2020 Vuoden tiedottajana. Hirvonen siirtyy tehtävään Suomen Hiihtoliiton viestintäpäällikön tehtävistä.

Koulutukseltaan Hirvonen on liikuntatieteiden maisteri. Lisäksi hän on suorittanut Olympiakomitean kansainvälisen viestinnän ja johtamisen koulutuksen, NILEn, vuonna 2019–2021.

– Viestinnän taustan lisäksi minulla on pitkäaikainen kokemus liikunnan ja urheilun kentältä sen jokaiselta tasolta, ihmisten liikuttamisesta ja elämysten tuottamisesta muun muassa tapahtumien kautta. Koko kentän tuntemuksen, verkoston sekä oman työkokemukseni ansiosta koen aidosti pystyväni tuomaan lisäarvoa uintiurheilulle ja sen positioinnille yhteiskunnan kentässä, Hirvonen sanoo.

Uimaliiton vahva ja rohkea operatiivinen uudistuminen on käynnissä. Toiminnanjohtaja Kilposen mukaan palaset toiminnan pitkäjänteiselle kasvulle ja kehittymiselle alkavat olla kasassa.

– Olemme uudistaneet vuoden vaihteen jälkeen niin organisaatiota, toimintatapoja kuin pitkän aikavälin operatiivista suunnitelmaakin. Näihin tulevaisuuden tavoitteisiin ja askeleisiin peilaten viestintäpäällikkö tulee olemaan erittäin merkittävässä ja tärkeässä roolissa, Kilponen sanoo.

Uimaliiton lajeja ovat uinti, uimahypyt, taitouinti ja vesipallo. Uimaliittoon kuuluu lähes 140 jäsenseuraa, joita liitto palvelee sen strategisten painotusten mukaisesti. Osaamisen vahvistaminen, rohkeus menestyä ja uinnin mahdollistaminen koko kansan liikuntana pitävät Uimaliiton pinnalla tulevaisuudessa.

www.uimaliitto.fi

Lisätiedot: