SM-viikolla nähdään urheilun juhlaa Lahdessa

#UUTINEN #UINTI #VESIPALLO 12.5.2023

SM-viikko tuo Lahteen peräti 24 urheilulajin huiput kilpailemaan lajiensa SM-mitaleista. Tulevan kesän SM-viikko järjestetään hieman totuttua heinäkuun alun ajankohtaa myöhemmin ja ensimmäinen kisasuoritus nähdään torstaina 3. elokuuta. Uimaliiton lajeista mukana ovat ensikertalainen avovesiuinti sekä rantavesipallo, joka on ollut mukana aiemminkin.

SM-viikko käydään 3.–6.8.2023 Lahdessa, jossa vietetään todellista urheilutapahtumien supervuotta. Lajien kattaus on hieno läpileikkaus suomalaisen urheilun monipuolisuudesta.

– Lahdesta löytyy mukaan ilmoittautuneille lajeille hyvät puitteet ja suorituspaikat, ja etäisyydet kisapaikkojen välillä ovat kohtuullisen lyhyet. Ja mikä parasta, Lahden alueelta löytyy lähes kaikille lajeille myös laadukkaat harrastusmahdollisuudet ja -paikat, kertoo Lahden liikuntatoimenjohtaja Tommi Lanki.

– Paikallisten seurojen, lajiliittojen, Lahden kaupungin, Ylen ja monen muun sidosryhmän kanssa koko talven ajan tehty yhteistyö on jalostumassa niin urheilullisesti kuin elämyksellisesti huipputapahtumaksi. On suuri ilo tuoda SM-viikon kokonaisuus urheilijoiden ja yleisön nautittavaksi, iloitsee SM-viikon päätuottaja Päivi Harri.

Uimaliiton lajeista mukana ovat avovesiuinti ja rantavesipallo, joiden kilpailupaikkana Lahdessa toimii satama. Satama on lahtelaisten kesäinen olohuone, jossa on taattu yleisö lajien esittelylle. Kaikkiin SM-viikon kisatapahtumiin on vapaa pääsy. SM-viikko tuo lajit myös kotisohville, Yle välittää tunnelmia ja tiukkoja mitalikamppailuita sekä suorana että jälkilähetyksenä useita kymmeniä tunteja.

Lisätietoa lajeista, aikatauluista ja kilpailupaikoista löytyy osoitteesta https://sm-viikko.fi/lahti/

Ilmoittautuminen lajien SM-kilpailuihin on auki Suomisportissa!

Avovesiuinti

Rantavesipallo