Silja Känsäkoski ui finaaliin perjantaiksi!

#UUTINEN 11.7.2013

Tyttöjen 200 metrin rintauinnin nuorten EM-finaali sai suomalaisväriä perjantai-illaksi Poznanissa. Torstai-ilta huipentui nuorten EM-uintien ensimmäiseen mixed-viestiin.

Silja Känsäkoski
ui tyttöjen 200 metrin rintauinnin välierien yhdeksänneksi ajalla 2.34,33. Kun nuorten EM-uinneissa kisataan kymmenellä radalla, riittää se finaalipaikkaan. Känsäkoski kohensi aamun alkuerissä uimaansa ennätysaikaa välierässä 0,42 sekuntia. Pääasiassa 50 ja 100 metrille keskittyvälle Oulun Uinnin Känsäkoskelle kaksisatasen vauhti on ollut iloinen yllätys. 200 metrin finaali sopii hänen kisaohjelmaansa erinomaisesti, sillä satanen kisataan vasta lauantaina.

Samassa välierässä ui myös Emilia Eloranta, joka sijoittui 20. sijalle. Espoon Cetuksen Eloranta jäi hieman alkueräajastaan lukemin 2.41,08. Finaaliin vaadittiin 2.34,45.

Nuorten sekajoukkueen viesti koki ensi-iltansa

Poikien 1500 metrin kuuman erän jälkeen lajin lopputuloksetkin olivat selvillä. Eetu Piiroinen päihitti aamun ajallaan yhden kuuman erän uimareista, joten aamun jälkeinen toinen sija virallistui 11. sijaksi. Mitaleille päästiin ajalla 15.19,63.

Sekajoukkueella uitavat viestit ovat tulleet myös nuorten EM-uinteihin, ja hyvä niin. Suomi oli mukana iltajaksossa uidussa suorassa finaalissa, mutta jäi kymmenenneksi tuloksella 3.42,83. Suomi aloitti monen muun maan tapaan pojilla, Tuomas Pokkinen ja Martin Kartau hoitivat kaksi ensimmäistä osuutta, Anna Kotonen ja Mira Palovuori toivat Suomen maaliin.

Uimaliiton kisasivu

Valokuvia kuvagalleriassa