Sami Wahlmanista Uimaliiton puheenjohtaja

#UUTINEN 10.11.2012

Suomen Uimaliiton syyskokous pidettiin Vantaalla lauantaina 10. marraskuuta. Syyskokous valitsi Uimaliiton liittohallitukselle puheenjohtajan ja viisi uutta jäsentä.

Sami Wahlman aloittaa Uimaliiton puheenjohtajana ensi vuoden alusta. Kuva: Jussi Salminen

Syyskokous ja sitä edeltäneet seurafoorumi, sekä uinnin kilpailusihteerien tapaaminen vetivät Rantasipi Airportiin mukavasti osallistujia. Syyskokouksessa edustettuina oli yhteensä 40 seuraa.

Puheenjohtajaksi oli asettunut ehdolle kolme henkilöä, Aija Jokilammi Nurmijärveltä, Jukka Vilske Espoosta ja Sami Wahlman Vantaalta. Viidettä kertaa Uimaliiton puheenjohtajaksi pyrkinyt Jukka Vilske vetäytyi ehdokkuudestaan juuri ennen äänestystä, kuten kaksi vuotta aiemminkin. Kahdesta ehdokkaasta syyskokous äänesti puheenjohtajaksi Sami Wahlmanin 269 äänellä. Aija Jokilammi sai äänestyksessä 29 ääntä.

Wahlman on ollut Uimaliiton liittohallituksen jäsen vuodesta 2010, sekä varapuheenjohtajana kuluneen vuoden. Hänellä on vahva tausta myös liiton sääntövaliokunnassa ja mastersvaliokunnassa. Lisäksi hän on FINA:n kansainvälinen uintituomari ja omaa kokemusta Euroopan uimaliiton masterskomiteasta vuodesta 2008 lähtien. Uimaliiton puheenjohtajuuden tämän vuoden lopussa jättää kansanedustaja Sanna Lauslahti.

Liittohallituksen jäseniksi oli ehdolla yhdeksän henkilöä. Syyskokous äänesti jäseniksi kaksivuotiskaudelle 2013-2014 Jani Rusin, Antti Wihannon, Samuli Liinpään, Eija Pöytäkiven, sekä vuodeksi 2013 Sami Wahlmanin puheenjohtajuuden vuoksi Kimmo Heinon.

Liittohallituksen jäseninä vuoden 2013 loppuun asti jatkavat vanhoina jäseninä Matti Alpola, Markku Hirvonen ja Tero Matkaniemi.

Liittohallituksen puheenjohtajan vaali (esittävä seura)

Wahlman Sami (Poseidon) 269
Jokilammi Aija (Nurmijärven Kunto) 27

Liittohallituksen jäsenten vaali (esittävä seura)