Parauintitoiminnan infotilaisuus pidetään syyskuussa Pajulahdessa

#UUTINEN #UINTI 8.6.2023

Suomen Uimaliitto haluaa tulevina vuosina edistää matalan kynnyksen parauintitoimintaa ja lisätä tietoa sekä luoda verkostoja parauimareiden ja uintiseurojen välille. Tavoite on löytää uusia parauinnista kiinnostuneita lapsia ja nuoria ja etsiä malleja, joilla voidaan auttaa parauimareita ja heidän vanhempiaan etenemään uimarin polulla parauimarille soveltuvin osin.

Parauinnin kokeilu- ja infopäivä järjestetään kaikille parauinnista ja Uimaliiton parauintitoiminnasta kiinnostuneille aloittelijoille, lapsille ja heidän vanhemmilleen Liikuntakeskus Pajulahdessa 16.9.2023 kello 10–18.

Infotilaisuuteen ovat tervetulleita kaikki yli 8-vuotiaat, joiden uimataito on vähintään 25 metriä ilman apuvälineitä tai avustajaa altaassa sekä omaavat jonkin toimintakyvyn rajoitteen. Altaan laidalla toimintaa ohjaa parauinnin päävalmentaja Jari Nordblom sekä parauinnin valmentaja Antti Latikka.

Päivän ohjelma:

10–11.30 uintiharjoitus | tutustutaan ja tehdään jokaisen taitotasoon nähden sopivan haastavia uintiharjoitteita

12.00 lounas | omakustanteinen

14–15 parauinnin infotilaisuus ja yhteinen keskusteluhetki

16–17.30 uintiharjoitus

Päivä on kaikille osallistujille ilmainen lukuun ottamatta lounasta. Vanhemmat tai avustajat ovat tervetulleita seuraamaan ja keskustelemaan.

Ilmoittautumiset parauinnin päävalmentaja Jari Nordblomille osoitteeseen jari.nordblom@uimaliitto.fi viimeistään 31.8. Kerro viestissä osallistujan nimi, ikä ja kotipaikkakunta sekä hieman vammatyypistä tai uimataidosta. Kerro myös mahdollisesti mukana tulevat vanhemmat tai avustaja.

Liikuntakeskus Pajulahti, Pajulahdentie 167, 15560 Nastola