Naisten maajoukkueen tryout-leiri järjestettiin 11.-13.3.

#UUTINEN #VESIPALLO 16.3.2022

Naisten maajoukkue tryout-leiri järjestettiin 11.-13.3. Eurassa. Joukkue kokoontui perjantaina 11.3 Euran uimahallille hyvin jännittyneissä tunnelmissa. Parin vuoden koronatauon jälkeen joukkueen kasaaminen ja aikataulujen sovittaminen ei ollut ihan helppo juttu, vaan taustalla on tehty valtava määrä töitä, että homma saatiin tauon jälkeen rullaamaan. Lisää jännitystä ilmaan toi se, että vaikka pelaajat pääsääntöisesti tunsivat jo entuudestaan toisensa, oli valmentajat uusia valtaosalle pelaajista.

Hyvin nopeasti päästiin kuitenkin liikkeelle, perjantaina illalla oli ensimmäiset treenit ja sen jälkeen kokoonnuttiin yhdessä iltapalalle rupattelemaan yhteisestä tulevaisuudesta ja joukkueen tavoitteista. Oli hienoa huomata, kuinka motivoitunutta ja sitoutunutta naisväkeä olimme saaneet mukaan leirille!

Lauantai meni treenatessa ja lisää keskustellessa. Mitä pitemmälle leiri eteni, sitä paremmin joukkue tuntui hitsautuvan yhteen. Avoin ja keskusteleva ilmapiiri antoi vaikutelman, että nyt olemme luomassa jotain hyvää ja hienoa Suomen naisten vesipallolle. Sunnuntain aamutreenien jälkeen olikin haikea fiilis kun kaikki lähtivät kohti kotikaupunkejansa. Onneksi pian taas näemme, seuraava leiri on Porissa 25-27.3 ja siellä pääsemme pelaamaan jo ensimmäisen maaottelun Ruotsin naisia vastaan. Muutama lisäpelaaja liittyy tällä leirillä mukaan joukkueen vahvuuteen ja uskommekin, että pääsemme antamaan kunnon vastuksen ruotsittarille!

Vesipalloterveisin,

Naisten maajoukkue