Matias Koski onnistui petraamaan välierissä

#UUTINEN 19.8.2014

Matias Koski oli lähellä tehdä historiaa, sillä edellisestä 200 metrin vapaauinnin suomalaisesta arvokisafinaalipaikasta on kulunut jo iäisyys. Koski karsiutui vain täpärästi ennätyksestä huolimatta.

Matias Koski jäi kiusallisen lähelle EM-finaalipaikkaa 200 metrin vapaassa. Kuva: Jussi Salminen

Matias Koski pystyi parantamaan aamun alkuerissä uimaansa ennätystä 200 metrin vapaauinnin välierissä tiistai-iltana Berliinin EM-uinneissa. Koski oli jopa hyvin lähellä finaalipaikkaa tuloksellaan 1.48,06, kun sijoitus oli kymmenes. Finaaliin vaadittiin 1.47,93. Antti Kasvio sai kuitenkin pitää vuoden 1993 Suomen ennätyksensä 1.47,11.

EM-uintien taso on noussut kohisten, sillä kaksi vuotta sitten Koski olisi ollut tuloksellaan EM-välierien neljäs!

Hanna-Maria Seppälän vauhti hiipui hieman satasen vapaauinnin välierävaiheessa. Seppälä kauhoi ajan 55,61 ja jäi finaalipaikasta 0,71 sekuntia. Lopullinen sijoitus oli 15:s kuten aamun alkuerissäkin.

Suomen sekajoukkueviesti sijoittui EM-finaalin seitsemänneksi 4x100 metrin sekauintiviestissä. Tulos 3.54,72 oli jälleen uuden lajin Suomen ennätys. Joukkueen rintauimari vaihdettiin Matti Mattssonista Eetu Karvoseen. Selkää ui Mimosa Jallow, perhosta Tanja Kylliäinen ja vapaata Ari-Pekka Liukkonen. Liukkonen paransi osuusaikaansa reippaasti aamusta lukemiin 49,63.

Suomalaistulokset Uimaliiton kisasivulla

Tulospalvelu: www.bln2014.de