Masters-henki loisti vahvana Mastersmestaruuskilpailuissa Tikkurilassa

#UINTI 25.11.2022

Viime viikonloppuna masters uimarit ympäri Suomea kokoontuivat Vantaan Tikkurilaan kilpailemaan pitkän radan mestaruuksista. Kisoissa oli mukana yhteensä 412 masters uimaria 65 seurasta.

Suomen ennätyksiä tehtiin yhteensä 36 kappaletta, joista kaksi viesteissä. Lisäksi kilpailuissa tehtiin useita Pohjoismaiden ennätyksiä. Ramin-maljan, joka jaetaan masters-pisteiden perusteella parhaalle uimarille 800 metrin vapaauinnissa pitkällä radalla, sai haltuunsa Tapio Roiko-Jokela JyväsSeudun Uinnista.

Sekariötökän voitti Cetuksen Satu Rahkonen, kiertopalkinto jaetaan sekauintimatkojen yhteispisteistä (masters-pisteet).

”Oli taas hienoa kokoontua lämminhenkisen Masters-yhteisön kanssa kisaamaan. Vanders vei kisan läpi hienosti ja tunnelma oli kohdillaan. Ihan parasta on nähdä onnistumisen ilmeitä uintien jälkeen, hymyjä, nauruja ja toisten kannustamista. Altaan laidalla ollaan rennosti, mutta altaassa sitten vähän enemmän tosissaan. Sitä on Masters-henki parhaimmillaan” kommentoi Espoon Kilpauinnin Johanna kara.

"Kisat olivat meille hieno palkinto koko syksyn hyvin tehdystä työstä. Parasta oli, että saimme Masters-hengestä jaettavan Poseidon-maljan haltuumme. Joukkueen jokainen jäsen käytti ääntään ja kannustus oli huippuluokkaa, kiitos siitä kaikille! EKU:ssa meillä kilpailevia Masterseja on kaikissa ikäluokissa 25-sarjasta 85-sarjaan. Kokonaisuudessaan Masters-toiminnassa meillä on lähes 100 uimaria” jatkaa Kara.

Ensi keväänä Mastersmestaruuksista kilpaillaan lyhyellä radalla, 24.-26.3. Lappeenrannassa.