Lyhyen radan SM-uinnit käydään Oulussa

#UUTINEN #UINTI 12.12.2023

Uinnin lyhyen radan kausi jatkuu tällä viikolla SM-uinneilla, kun kisatunnelmaa on luvassa neljän päivän ajan Raksilan uimahallissa 14.–17.12.2023. Kilpailuihin on ilmoittautunut vajaa 600 uimaria 57 eri seurasta. Noin 30 tunnin aikana nähdään 2259 yksilöstarttia sekä viestistartteja 198.

Jokainen tapahtuma vaatii runsaasti vapaaehtoisia. Ilman heitä kilpailuja ei olisi mahdollista järjestää. Joulun kynnyksellä järjestettävien SM-kisojen järjestelyt ovat jo hyvällä mallilla ja toimitsijoita on saatu riittävästi. Järjestelytoimikunnan puheenjohtaja Elias Riekki kiittelee vapaaehtoisia jo nyt.

– Toimitsijat ovat olleet alusta asti innoissaan tulevista SM-kisoista. Lisäksi tulossa on suuri joukko toimitsijoita muista seuroista. Heidän apu on korvaamatonta.

Yhteistyö kaikkien sidosryhmien kanssa on ollut Riekin mukaan sujuvaa. Myös yhteistyö Uimaliiton ja järjestelytoimikunnan kanssa saa kiitokset Riekiltä.

– On ollut antoisaa tehdä kisoja yhdessä. Odotan pitkältä kisaviikonlopulta jännittäviä uintisuorituksia sekä yhdessä tekemisen meininkiä toimitsijakaartilta, Riekki sanoo.

Kisa-altaassa nähdään hieno joukko huippu-uimareita

Lyhyen radan EM-kisoista pois jäänyt Tatu Tampereen Ida Hulkko nähdään kisa-altaassa Oulussa. Hulkko on nähty syksyn aikana uinnin maailmancupissa niin Berliinissä kuin Budapestissa. Uimarin katse siintää jo ensi vuoden Dohan MM-kilpailuissa sekä Pariisin olympialaisissa.

– Syksy ja talvi on sujunut erittäin hyvin treenien osalta. Olemme saaneet paukutettua kovaa treeniä ensi kevättä varten. Ennen kaikkea on ollut taas hyvä fiilis, kun on päässyt kunnolla haastamaan ja testailemaan omia rajoja, Hulkko avaa treenikuulumisiaan.

SM-uinteja uimari odottaa innolla. Niihin suunnataan ilman sen kummempia kevennyksiä tai herkistelyjä ja käydään ottamassa kovista kisavedoista kaikki irti ennen MM-kisoihin valmistavien treenien aloittamista.

– Loppuviikon SM-uinnit kruunaa ennen kaikkea hyvän treenisyksyn. Hienointa on tietysti päästä taas kisaamaan TaTU:n porukan kanssa, Hulkko sanoo.

LRSM-uinteihin on ilmoittautunut iso joukko huippu-uimareita. Paikan päällä nähdään Hulkon lisäksi lähes koko lyhyen radan EM-kisajoukkue muun muassa loistavia otteita esittäneet Laura Lahtinen, Ronny Brännkärr, Louna Kasvio ja Ada Hakkarainen. Poisjäänneistä ovat ilmoittaneet Veera Kivirinta, Davin Lindholm sekä Niko Mäkelä.

Kilpailuja voi seurata tuttuun tapaan Livetimingista. Löydät kisaohjelman, aikataulun, tulospalvelun sekä Superliven tämän linkin takaa.

Kisatunnelmaa pääsee seuraamaan paikan päälle. Lippukaupoille pääsee tästä linkistä. Pääsylippuja voi ostaa myös katsomon ovelta. Huomioithan, että maksuvälineenä käy vain pankki- tai luottokortti. SM-uintien koko tapahtuman pääsylippu maksaa 60 euroa. Yhden päivän kisalipun saa 25 eurolla.

Muistutus ilmoittautuneille
Kilpailuihin osallistuville kilpailijoille on varattu verryttelymahdollisuus keskiviikkona 13.12.2023 kello 17:00–20:30. Toivomme kilpailijoiden suorittavan verryttelyn tuona aikana ja välttämään verryttelyä uimahallin aukioloaikana klo 06:15-16:00. Tämä sen takia, että yleisön aukioloaikana on myös paljon koululuokkia uimassa.

Oulun lyhyen radan SM-uintien virallinen kisasivu