Luento uintiurheilijoiden vanhemmille teemalla opiskelun ja urheilun yhdistäminen

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 3.11.2021

Luennot uintiurheilijoiden vanhemmille jatkuvat keskiviikkona 24.11. klo 18.00 Teamsissa.

Ensimmäinen vanhemmilla suunnattu luento järjestettin keväällä ja silloin aiheena oli uimarin ravinto.

– Nyt vuorossa ns. vanhempainilta, jossa käydään läpi nykynuorison kohtaamia haasteita niin urheilun ja koulun yhteensovittamisessa kuin suoritusyhteiskunnassa tasapainottelemisessa aikana, jolloin kaikki on mahdollista, Uimaliiton nuorten valmennuksen kehittäjä Marjoona Teljo avaa.

Luennolla pyritään vastaamaan vanhempia askarruttaviin kysymyksiin kahden kasvatusalan ammattilaisen avulla. Koulumaailman kasvoina, urheilevien lasten vanhempina ja seura-aktiiveina toimivat Merja Mäkelä ja Saija Törmä, jotka alustavat luennolla teemasta opiskelun ja urheilun yhdistäminen.

Luennolla käsitellään mm. ajankäyttöä, motivaatiota, suorituspaineita ja oppilaitosten opiskeluhuollon palveluita nuoren tukena. Aiheet sopivat sekä toisen asteen (lukio ja ammatillinen koulutus) että peruskoulun yläluokkien huoltajille.

Merja Mäkelä on koulutukseltaan opinto-ohjaaja ja erityisopettaja. Hän toimii Porin lukion erityisopettajana. Saija Törmä on Porin lukion kuraattori ja uintivalmentaja. Molemmilla on yli 20 vuoden kokemus työskentelystä nuorten parissa koulumaailmassa. Vanhemman rooli urheilevan nuoren elämässä on heille hyvin tuttu, sillä molemmilla on perheessä kolme aktiivisesti urheilevaa lasta.

Luennolle on varattu aikaa 1,5 tuntia ja vanhempien on mahdollista esittää kysymyksiä niin chatissa kuin puheenvuoroa pyytäen. Kysymyksiä on mahdollista ja suositeltavaa laittaa myös etukäteen, jolloin esim. omaan lapseen liittyviä arkaluontoisia asioita voidaan käsitellä anonyymisti. Etukäteiskysymykset lähetetään Uinnin nuorten valmennuksen kehittäjälle osoitteeseen marjoona.teljo@uimaliitto.fi

Luento nauhoitetaan ja tallenne tulee Uimaliiton sivuille.

TERVETULOA KUUNTELEMAAN JA KESKUSTELEMAAN KESKIVIIKKONA 24.11. KELLO 18 ALKAEN

Linkki luentoon: