Luento uintiurheilijoiden vanhemmille teemalla häirintävapaa urheilu

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 30.3.2022

Luennot uintiurheilijoiden huoltajille jatkuvat keskiviikkona 30.3. klo 18.00 Teamsissa.

Luento on sarjassaan kolmas ja edellisten luentojen materiaali löytyy uimaliiton sivuilta, Uinnin asiantuntijavinkit sivulta.
Häirintävapaa urheilu -koulutus on suunnattu urheilijoiden vanhemmille, huoltajille ja kotiväelle. Koulutuksen aikana käydään läpi miten seksuaalinen ja sukupuoleen perustuva häirintä voi ilmetä urheiluharrastuksessa. Lisäämällä tietoisuutta häirinnästä, autetaan lasten huoltajia tunnistamaan ilmiö urheilussa.  Tavoitteena on pohtia huoltajien roolia häirinnän ennaltaehkäisyssä sekä tarjota valmiita toimintamalleja omaan lapseen kohdistuneen epäasiallisen käytöksen varalle.

Luennon pitää väestöliiton asiantuntija Pauliina Lius. Pauliina Lius on Väestöliiton Et ole yksin -palvelun asiantuntija. Taustakoulutukseltaan Pauliina on sairaanhoitaja, seksuaalineuvoja (NACS) ja seksuaaliterapeutti, erityisenä osaamisena seksuaaliväkivaltaan ja seksuaaliseen häirintään liittyvät teemat. Et ole yksin -palvelussa hän on työskennellyt kesästä 2020 alkaen.

Luennolle on varattu aikaa tunti ja vanhempien on mahdollista esittää kysymyksiä niin chatissa kuin puheenvuoroa pyytäen. Kysymyksiä on mahdollista laittaa myös etukäteen, jolloin esim. arkaluontoisia asioita voidaan käsitellä anonyymisti. Etukäteiskysymykset lähetetään nuorten uinnin kehittäjälle osoitteeseen marjoona.teljo@uimaliitto.fi

Luento nauhoitetaan ja tallenne tulee Uimaliiton sivuille.

TERVETULOA KUUNTELEMAAN JA KESKUSTELEMAAN KESKIVIIKKONA 30.3. KELLO 18 ALKAEN

Linkki luentoon: