Lotta Lybeck vahvistaa Uimaliiton markkinointia ja viestintää

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 22.10.2020

Lotta Lybeck vahvistaa Uimaliiton viestintätiimiä ensi viikosta alkaen.

Uimaliitto saa markkinointi- ja viestintätiimiinsä lisää huippuosaamista, kun Lotta Lybeck siirtyy liittoon markkinointi- ja viestintätoimisto Source Creative Oy:stä. Hän aloittaa viestintä- ja markkinointikoordinaattorina maanantaina 26.10.

Uintiurheilun maailma on Lybeckille jo entuudestaan tuttu, sillä hänellä on itsellään kilpauintitausta. Source Creativella Lybeck on työskennellyt viimeiset neljä vuotta monipuolisissa markkinointiviestinnän tehtävissä toimien muun muassa pohjoismaisten hiihtolajien maailmancupin Ruka Nordicin mediapäällikkönä. Ennen uraansa Sourcella Lybeck on tehnyt urheilutoimittajan sekä sisällöntuottajan töitä Aamupostissa, Golfpisteellä sekä Golflehdessä ja jääkiekkoseura TPS:ssä.

– Olemme erittäin tyytyväisiä onnistuneeseen rekrytointiin. Lotta tuo Uimaliittoon nykyaikaista ja monipuolista viestintäosaamista. Hän teki rekrytointiprosessin aikana vaikutuksen paitsi osaamisellaan myös motivoituneella ja positiivisella asenteellaan, markkinointi- ja viestintäjohtaja Jari Lamminaho kertoo.

Uimaliitto tulee lähitulevaisuudessa uudistamaan sosiaalisen median kanavansa. Tavoitteena kasvattaa sekä liiton toiminnan että sen lajien näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa, ja myös mitata viestintää laadukkaammin ja tarkemmin. Lybeckillä tulee olemaan iso rooli näiden asioiden kehittämisessä.

Viestintä- ja markkinointikoordinaattorin paikka herätti suurta mielenkiintoa.

– Hakemuksia viestintä- ja markkinointikoordinaattorin paikkaan tuli todella paljon ja taso hakijoiden kesken nousi todella kovaksi. On hienoa huomata, että tekemisemme herättää mielenkiintoa alan osaajissa, Lamminaho jatkaa.

Uimaliiton ja uintiurheilun maajoukkueiden mediayhteyksistä vastaa jatkossa markkinointi- ja viestintäjohtaja Jari Lamminaho.
jari.lamminaho@uimaliitto.fi
p. 0407712887