Laukkanen arvioi Kiinan MM-kisat kasiin

#UUTINEN 16.12.2018

Jenna Laukkasen tie nousi pystyyn ensimmäistä kertaa Hangzhoussa kisojen päätösaamuna. 200 metrin rintauinnin kauden kärkiaika ei riittänyt MM-finaaliin. Kisat ovat paketissa.

MM-uinnit päättyivät suomalaisten osalta sunnuntain aamujaksoon, Jenna Laukkanen karsiutui 200 metrin rintauinnin loppukilpailusta kauden parhaalla ajalla 2.24,12. 200 metrin matkoilla ei uida välieriä, ja kahdeksan parhaan joukkoon vaadittiin 2.21,22. Laukkanen oli 15:s. Hänen Suomen ennätyksensä on jo kolmen vuoden ikäinen 2.20,75.

– Ehkä vähän liian kevyesti lähdetty, kun yritin mennä mahdollisimman pienillä energioilla. Väliaika 1.09, ihan ookoo, mutta jos olisi ollut iltauinti niin olisihan se kovempi ollut.

Laukkasen saldo Hangzhousta oli kolme henkilökohtaista finaalia, joista sijoina neljäs, viides ja seitsemäs. Lisäksi hän teki yhden Suomen ennätyksen, 100 metrin sekauinnissa.

– Vaikea sanoa kokonaisarvosanaa kisoille, itse sanoisin kasi plus, mutta joku voisi antaa ehkä ysinkin. Parasta on se, että on hyvä valmentaja (Toni Piirainen), joka osaa tehdä sellaisia muutoksia ettei olla enää siellä pohjalla, missä oltiin elokuussa EM:ssä.

Suomi keräsi Hangzhousta kahdeksan välieräpaikkaa ja kuusi finaalipaikkaa, joista kaksi tuli viesteissä. Suomen ennätyksiä syntyi neljä, niistä kaksi oli myös Pohjoismaiden ennätyksiä.

Uimaliiton MM-kisasivu

Suorat lähetykset Yle Areenassa