Kurinpitolautakunnan uusien jäsenten etsiminen on aloitettu

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 13.9.2021

Uimaliiton syyskokouksessa 13. marraskuuta valitaan uusi kurinpitolautakunta nykyisten jäsenten päättäessä tehtävänsä lautakunnassa.

Uusien jäsenten etsiminen on aloitettu ja Uimaliiton liittohallitus perusti sisäisen työryhmän vetämään kurinpitolautakunnan uusien jäsenten etsimistä. Työryhmässä ovat Jaakko Erkinaro (puheenjohtaja) Ari Korhonen, Karoliina Niemi ja Antti Uski.

Kurinpitolautakunnassa on puheenjohtaja, varapuheenjohtaja sekä kolme jäsentä. Jäsenistä vähintään yhdellä tulee olla oikeustieteellinen tutkinto ja lautakunnan kokoonpanossa huomioidaan sukupuolten tasa-arvo.

Kurinpitolautakunta on riippumaton, eli sen jäsenet eivät voi olla mukana liittohallituksessa tai toimia Uimaliiton työryhmissä tai olla liiton työntekijöitä.

Kurinpitolautakunta soveltaa Uimaliiton kurinpitomääräyksiä heille käsittelyyn tulevissa tilanteissa. Tehtävä on vapaaehtoinen. Kurinpitolautakunta on määritelty Uimaliiton säännöissä ja täältä voit katsoa kurinpitomääräykset, joita lautakunta soveltaa.

Mikäli olet kiinnostunut toimimaan kurinpitolautakunnassa, olethan yhteydessä Jaakko Erkinaroon jaakko.erkinaro@uimaliitto.fi / p. 040 5435929.