Huoltajien luento urheilun ja koulun yhdistämisestä keräsi runsaasti kuulijoita

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 2.12.2021

Vuoden toinen etäluento uintiurheilijoiden huoltajille järjestettiin 24. marraskuuta. Luennon aiheena oli urheilun ja koulun yhteensovittaminen. Koulumaailman kasvoina toimivat Porin lukion erityisopettaja Merja Mäkelä ja Porin lukion kuraattori ja uintivalmentaja Saija Törmä.

Yhteensä luento keräsi linjoille jopa 90 kuulijaa.

– Luento sujui erittäin hyvin ja kuulijamäärä kertoo siitä, että aihe oli selvästi kiinnostava ja tärkeä huoltajille, Uimaliiton nuorten valmennuksen kehittäjä Marjoona Teljo avaa.

Luennolla käsiteltiin mm. ajankäyttöä, motivaatiota, suorituspaineita ja oppilaitosten opiskeluhuollon palveluita nuoren tukena.

Luennon tallenteen voit katsoa tästä (katsottavissa vuoden loppuun saakka) ja materiaalin näet tästä. Materiaalin lopusta löytyy linkkejä erilaisiin käytännön vinkkeihin.

Ensimmäinen huoltajille suunnattu luento järjestettiin keväällä ja silloin aiheena oli uimarin ravinto. Huoltajille suunnattuja luentoja on tarkoitus järjestää lisää ensi vuonna. Aihetoiveita voi lähettää Marjoona Teljolle osoitteeseen marjoona.teljo@uimaliitto.fi.

– Harrastamisen näkökulmasta huoltajat ovat keskeisessä ja äärimmäisen tärkeässä roolissa nuoren jaksamisen tukemisessa. Toimiva arki näkyy myös urheilun puolella. Haluamme tukea huoltajia tässä asiassa ja siksi jatkamme ehdottomasti huoltajille suunnattujen luentojen toteuttamista, Teljo kertoo.