Avovesiuinnin SM-kilpailuihin lisenssimuutos - ”Nyt voi osallistua matalalla kynnyksellä”

#UUTINEN 3.6.2022

Avovesiuinnin SM-kilpailut järjestetään Raaseporissa 6.8.2022. Jo toista vuotta Kisakeskuksessa järjestettävään tapahtumaan toivotaan osallistujia matalalla kynnyksellä. Osallistumisoikeuden muutos on askel kohti matalankynnyksen tapahtumaa.

Viime vuonna osallistujia oli 70 ja tänä vuonna Uimaliiton tavoitteena on tuplata osallistujamäärä. Vuonna 2022 uimarin ei tarvitse ostaa erikseen kilpailulisenssiä, sillä kilpailumaksu riittää.

”Avovesiuinnin vetovoima on vahva ja uskomme innostuksen näkyvän myös SM-uinneissa. Nyt tehty muutos madaltaa kynnystä osallistumiseen, kilpailumaksu kattaa kilpailuoikeuden sekä korotettuna myös tapahtumavakuutuksen. Kilpailulisenssiä ei tarvita”, valottaa Uimaliiton avovesiuinnin kehittäjä Krista Terämaa muutoksen taustaa.

Viime vuoden kilpailusta saadun palautteen mukaan naisten ja miesten lähdöt järjestetään ominaan. Kuntosarja starttaa SM-lähtöjen jälkeen.

SM-sarjoissa matka on kolme kilometriä, joka uidaan viime vuoden tapaan kahtena kierroksena Kullaanjärvessä. Kuntosarjan osallistujille on tarjolla myös 1,5 kilometrin matka.

”Kilpailurata sai kiitosta viime kesänä. Lisäksi kisan tunnelmaa pidettiin hyvänä ja senhän luovat tietenkin osallistujat ja vapaaehtoiset. Pienin viilauksin tapahtumasta tulee tänä vuonna entistä toimivampi, jatkaa Terämaa.

SM-kilpailuihin ilmoittautuminen Suomisportissa.

Kuntosarjaan ilmoittautuminen tästä

Uimaliiton avovesiuinti sivuilta löytyy tapahtumakalenteri sekä materiaalia harrastajille. Erityisesti kannattaa tutustua ennen kauden aloitusta avovesiuimarin muistilistaan.