Ajankohtaista uimahyppytoiminnasta: hae ydinryhmään ja ilmoittaudu kehittämispäiville

#UUTINEN #UIMAHYPYT 12.8.2021

Uimahyppyjen ydinryhmään haetaan täydennystä. Ydinryhmän tarkoituksena on kehittää uimahyppytoimintaa Suomessa.

Ydinryhmän tärkeimpänä tehtävänä on ideoida ja antaa näkemyksiä kansallisen tason uimahyppytoimintaan. Ydinryhmässä voidaan käsitellä esimerkiksi valmennusosaamiseen, koulutukseen, tapahtumiin, lajin näkyvyyteen ja olosuhteisiin liittyviä kysymyksiä. Ydinryhmä ei ole päättävä elin, mutta se on keskeisessä asemassa antamassa näkemyksiä ja ajatuksia asioihin, joita viedään eteenpäin päätöksentekoon, Uimaliiton lajipalvelukoordinaattori ja ydinryhmä jäsen Krista Salonen avaa.

Uimahyppyjen ydinryhmässä on Krista Salosen lisäksi Tanja Goldberg, Tania Piekkanen, Salla Sofieva ja Pasi Salonen.

Ryhmään voi hakea kuka vain uimahypyistä kiinnostunut harrastaja, urheilija, asiantuntija tai valmentaja.

– Ydinryhmää voidaan täydentää useammalla henkilöllä. Hakijan ei tarvitse olla lajin parista tai juuri uimahyppyihin erikoistunut, vaan tärkeintä on halu ja kiinnostus löytää keinoja ja tapoja kehittää uimahyppytoimintaa Suomessa, Salonen kertoo.

Ydinryhmä työskentelee ja tapaa säännöllisesti syksystä alkaen.

– Tavoitteena on, että ydinryhmän toiminta on aktiivista, jotta kehitystyötä saadaan todella tehtyä. Se, kuinka usein ydinryhmä kokoontuu ja mitkä ovat milloinkin käsiteltävät aiheet, riippuu täysin mukana olevista henkilöistä, eli näistä asioista päätetään ryhmässä yhdessä. On tärkeää huomioida, että kyse on vapaaehtoistyöstä, Salonen avaa.

Kysy lisätietoja tai ilmoita kiinnostuksestasi uimahyppyjen ydinryhmätoimintaan Krista Saloselle elokuun loppuun mennessä: krista.salonen@uimaliitto.fi.

Uimahyppytoiminnan kehittämispäivät lähestyvät

Uimaliitto järjestää seuroille, joissa on uimahyppytoimintaa kaksipäiväiset uimahyppyjen kehittämispäivät 11.–12.9.2021 Hämeenlinnassa.

Kehittämispäivien tarkoituksena on löytää yhdessä keinoja kehittää uimahyppyjen toimintaa ja näkyvyyttä Suomessa. Yhteinen viikonloppu antaa myös hyvän mahdollisuuden tutustua muiden seurojen uimahyppytoimintaan ja henkilöihin.

Yhtenä viikonlopun yhteisistä keskusteluaiheista on uimahyppyjen maajoukkuetoiminta. Tarkoituksena on, että seuroilla on mahdollisuus kertoa omia ajatuksiaan ja näkökulmiaan maajoukkuetoimintaan liittyen. Keskustelussa on mukana myös Uimaliiton toiminnanjohtaja Sanna Airaksinen.

Lue lisää täältä ja ilmoittaudu mukaan Suomisportissa! Viimeinen ilmoittautumispäivä on 26.8.2021.

Ilmoittaudu uimahyppyjen TASO 1 valmentajakoulutukseen

Uimahyppyjen TASO 1 valmentajakoulutus (50 h) antaa perustiedot ja -taidot uimahyppyjen ohjaamisesta ja taidon opettamisesta kansallisella tasolla. Koulutuksen keskeisenä tavoitteena on, että valmentaja oppii: hallitsemaan yksittäisen uimahyppyjen harjoituskokonaisuuden sekä uimahyppyjen perustekniikan ja menetelmät sen opettamiseen sekä ymmärtää kuivaharjoittelun merkityksen taitojen opettamisessa.

Uimahyppyjen TASO 1 valmentajakoulutus järjestetään kahdessa osassa 25.–26.9 ja 6.–7.11 Tikkurilan uimahallilla. Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan!