UIMAHYPYT, LEIRI, LIITTO

Uimahyppyjen maajoukkueiden näyttöpäivät 2.9.2020 - 2.9.2020 Helsinki, Mäkelänrinne SuiL

Maajoukkueiden näyttöpäivät kaudelle 2020-2021

Uimaliiton uimahyppyjen maajoukkuetoiminta tähtää kansainväliseen arvokilpailumenestykseen sekä nuorten että aikuisten sarjoissa. Nuorten maajoukkueen urheilijoita pyritään enenevissä määrin ohjaamaan ja kasvattamaan ei ainoastaan nuorten menestyjiksi, vaan myös tulevaisuuden aikuisten arvokilpailumenestyjiksi. Maajoukkueisiin hakua ei ole rajattu millään tavoin, vaan kaikki halukkaat saavat pyrkiä maajoukkueeseen ja osallistua syksyn näyttötapahtumiin. Alaikärajaa ei ole; vuonna 2002 syntyneet ja sitä vanhemmat hakevat ikänsä puolesta aikuisten maajoukkueeseen.

Nuorten maajoukkuetoiminnasta vastaa nuorten olympiavalmentaja Satu Uusitalo ja aikuisten maajoukkuetoiminnasta lajikoordinaattori Jouni Seppänen, jotka tekevät Uimaliitolta saamiensa valtuuksien mukaisesti esityksen maajoukkuevalinnoista ja toiminnan sisällöstä.

Ilmoittaudu Suomisportissa

Näyttötapahtumat kotimaassa syksyllä 2020

Koronatilanteen vuoksi uuden maajoukkueen valinta siirretään alkusyksystä loppuvuoteen, jotta urheilijat saavat lisää aikaa antaa näyttöjä osaamisestaan ja edistymisestään. Keväällä pääosa kilpailumatkoista jouduttiin perumaan koronaviruksen vuoksi. Tämän vuoksi pidämme kotimaassa syksyllä kolme eri näyttötapahtumaa, johon maajoukkueisiin hakevat voivat ilmoittautua mukaan. Näyttötapahtumat pidetään Mäkelänrinteen Uintikeskuksessa ja niiden päivämäärä ovat:

• Keskiviikko 2.9.
  • Keskiviikko 30.9.
  • Keskiviikko 4.11.

Näyttöpäivät koostuvat monipuolisista vesi- ja kuivatesteistä, joiden avulla tarkastellaan mm. urheilijoiden osaamistasoa, tekniikkaa, hyppyjen vaikeutta, valmiuksia suorittaa vaikeampia hyppyjä (saavuttaa kv. kilpailukykyinen sarja), potentiaalia sekä asennetta.

Lisätietoja näyttötapahtumista ja vaatimuksista pyydettäessä:

• Nuoret: satu.uusitalo@uimaliitto.fi
  • Aikuiset: jouni.seppanen@uimaliitto.fi