Pikkarainen perhosteli SE:llä MM-välieriin

#UUTINEN 15.12.2012

Emilia Pikkarainen ja Hanna-Maria Seppälä nähdään lauantai-iltana Istanbulin MM-altaassa välierävaiheessa. Pikkarainen petrasi Suomen ennätystään nätisti parilla sadasosalla.

Emilia Pikkarainen paransi omaa 100 metrin perhosuinnin Suomen ennätystään kahdella sadasosalla lukemiin 58,34. Samalla vantaalainen eteni iltajakson välieriin 12. nopeimpana. Aamulla kahdeksikkoon vaadittiin 58,01, joten MM-finaaliin tarvittaneen välierissä vielä vajaan puolen sekunnin parannus.

Pikkaraisen edellinen SE oli tältä syksyltä, lokakuisesta Berliinin maailmancupista. Lauantaiaamun SE oli Pikkaraiselle jo kuudes kuluvan vuoden aikana.

Hanna-Maria Seppälä puolestaan eteni kymmenentenä välieriin 50 metrin vapaassa. Seppälä ui hyvän ajan 24,82, mikä uupui EM-kisoissa syntyneestä kauden parhaasta vain 0,18 sekuntia. Välierät uidaan lauantai-iltana klo 19.43 Suomen aikaa. Emilia Pikkaraisen 100 metrin perhosuinnin välierät alkavat klo 19.58.

Eetu Karvonen oli jälleen lauantaina hyvin lähellä välieräpaikkaa. Hän oli 19:s 50 metrin rintauinnissa ajalla 27,29, kun välierien karsintarajaksi muodostui 27,21. Omasta ennätyksestään Karvonen jäi 0,32 sekuntia. Keskiviikkona Karvonen jäi satasella välieristä kolme kymmenystä.

Uimaliiton MM-kisasivu