Strategia

Suomen Uimaliitto on vuonna 1906 perustettu uintiurheilun lajiliitto, johon kuuluu 140 jäsenseuraa ja lähes 50 000 liikkujaa. Edistämme uinnin, uimahyppyjen, taitouinnin, vesipallon ja avovesiuinnin harrastamista, kilpa- ja huippu-urheilua sekä seuratoimintaa. Tavoitteenamme on uimataidon ja liikunnallisen elämäntavan edistäminen yhdessä jäsenseurojemme kanssa.

Strategia 2020

Strategian tavoitteiden toteutumista tarkastellaan säännöllisesti ja toimintaa kehitetään jatkuvasti tavoitteiden saavuttamiseksi. Strategia ohjaa erityisesti Suomen Uimaliiton organisaation toimintaa, mutta sen tavoitteet koskettavat olennaisesti myös Suomen Uimaliiton jäsenseuroja sekä uintiurheilun ja -liikunnan kehittämistä yleensä.

Tavoitteiden saavuttamiseksi tarvitaan kaikkien lajien parissa toimivien tahojen tiivistä yhteistyötä. Strategian tavoitteena on, että arvostus näkyy toiminnan kaikilla tasoilla. Toiminta on kaikille avointa ja kaikki ovat mukana tasa-arvoisina. Kiittämisen kulttuuri on keskeinen osa arvostuksen osoittamista.

Päivitys vuonna 2016 – Vedessä on virtaa!

Strategia 2020 koki päivityksen vuonna 2016. Syyskokous 2016 hyväksyi päivitetyn Strategia 2020:n.