Aikuisharrastajien vesipalloturnaus Jyväskylässä 12.12.

8.11.2020

Vesiliikuntaseura Jyväskylän Saukot yhteistyössä Liikunnan Riemun vesipalloilijoiden kanssa järjestää aikuisille harrastevesipalloilijoille epävirallisen harrasteturnauksen Jyväskylän AaltoAlvarissa

Kiinnostaako vesipallo ja haluatko tulla kokeilemaan sitä rentoon harrasteturnaukseen? Et tarvitse kokonaista joukkuetta - tule omana itsenäsi tai vaikkapa kaverisi kanssa. Ilmoittautumiset 1.12.2020 mennessä.

Tapahtumassa noudatetaan koronatilanteen vaatimia järjestelyjä ja se perutaan mikäli tilanne ei salli sen järjestämistä.

Otteluohjelma julkaistaan lähempänä tapahtumaa.

Turnaus pelataan sekajoukkueilla, soveltaen rantavesipallon sääntöjä.
Pelit pelataan AaltoAlvarin 50 metrin (isot maalit). Pelaajia 1+5 tai 1+6 (voidaan sopia paikan päällä), vaihtopelaajien määrää ei ole rajattu. Joukkueissa saa olla nais- ja miespelaajia.

Aikuisten harrasteturnauksen säännöt (muokattavissa tarpeen mukaan)
1. Pelaajia 6+1
2. Paha virhe kärsitään uimalla kulmaa
3. Maalivahdin saa vaihtaa koska tahansa
4. Kaksi kättä saa olla jos pallon käsittely ei vielä muuten onnistu (toisella voi avustaa) yhdellä kädellä syötetään ja heitetään
5. Kontaktisäännöt
a. Ei saa potkia
b. Pelataan palloa, ei henkilöä
c. Hento kosketus olkapäähän ok, ei muu
d. Ei saa painaa palloa veden alle toiselta
6. Ei kovin pysyvää sentteriä
7. Juokseva peliaika 5-10 min*2 min sekä 2 min erätauko
8. Ei vaihdeta puolia elleivät keliolosuhteet vaadi
9. 2m paitsio
10. Ei suoria vapareita, vaparista pitää syöttää kaverille
11. Rankkarisääntö normaali
12. Vaihto läpsystä
a. Ei saa hypätää altaaseen vaan pitää lasskeutua veteen
b. Ei saa ponnata seinästä
c. Mistä tahansa kohden allasta voi tehdä vaihdon
13. Naisten pallo
14. Siistiä peliä, kunnioitetaan vastustajaa ja pidetään hermot kurissa.
15. Tuomarit ja toimitsijat osallistuvista joukkueista.

Jyväskylän Saukot sekä Liikunnan Riemun vesipalloilijat pidättävät oikeuden muutoksiin riippuen ilmoittautuneiden joukkueiden määristä sekä siitä, pystytäänkö ottelut pelaamaan allasvarausten puitteissa.

ILMOITTAUTUMINEN JA MAKSUT
Turnausmaksu 50 €/joukkue, toinen joukkue samasta seurasta 40 €/joukkue. Turnaukseen voi tulla myös henkilönä, jolloin osallistumismaksu 10 €/ henkilö. Tällöin katsotaan sopivat joukkueet paikan päällä, jotta kaikki pääsevät pelaamaan!

Lähetämme laskun ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen. Toivomme myös, että turnaukseen saadaan tuomareita osallistuvista joukkueista ja muutkin tuomaritoiminnasta kiinnostuneet voivat ilmoittautua vapaaehtoisiksi. Illaksi saatetaan järjestää myös vapaa-ajan ohjelmaa. Ilmoitathan kiinnostuksesi niin kerrotaan lisää!

Jyväskylän Saukot ry / Reija Häkkinen
Sähköposti: jyvaskylansaukot@gmail.com