Sarjainfo

Suomen Uimaliiton

Suomen Cup -sarjat

Kevät 2021

Suomen Cup sarjat peruttu koronaviruspandemian vuoksi.

Sarjoissa noudatetaan FINA:n vesipallosääntöjä sekä Suomen Uimaliiton sarjamääräyksiä tällä sivulla mainituin poikkeuksin.

Joukkue sitoutuu sarjaan ilmoittautuessaan:

• Noudattamaan Uimaliiton sääntöjä ja sarjamääräyksiä
  • Tuomaan mukanaan tuomarin jokaiseen turnaukseen, johon osallistuu (pois lukien sarjan lopputurnaus), sekä vastaamaan hänen matkakuluistaan.
    • Sarjamääräysten kohdasta A.8.4 poiketen joukkueet vastaavat mukanaan tuomansa tuomarin matkakuluista runkosarjaturnauksissa, joihin joukkue osallistuu. Uimaliitto maksaa tuomareille ottelukorvaukset normaalisti.
  • Huolehtimaan, että joukkueen valmentajissa on mukana valmentaja, joka on käynyt jonkun valmentajakoulutuksen ja todentamaan tämän Uimaliitolle ilmoittautumisen yhteydessä. Koulutus voi olla Uimaliiton tai jonkun muun järjestämä urheiluohjauksen tai -valmennuksen koulutus.
  • Järjestämään heille myönnetyt turnaukset kotihallissaan yhteistyössä Uimaliiton kanssa.
  • Osallistumaan ottelun ja/tai turnauksen ottelupalaveriin aina kun sellainen järjestetään valmentajan ja/tai joukkueenjohtajan voimin.

Osallistumismaksut sisältävät:

• sarjan ylläpidon; otteluohjelma, muutosten hallinta, erotuomarien nimeäminen yms.
  • tulospalvelujärjestelmän ja sen käytön tuen
  • otteluiden erotuomareiden ottelukorvaukset sekä sarjan lopputurnauksen tuomareiden matkakulut

Sarjamääräykset (pdf)

Sarjamääräyksiin tehty seuraavat muutokset 10.2.2020:

A.4.2 Pelaaja edustaa pääsääntöisesti eri vesipallolajeissa sitä seuraa (oma seura), johon hän on hankkinut Uimaliiton kilpailulisenssin. Jos omalla seuralla ei ole kuluvalla sarjakaudella ohjelmassa jotakin vesipallolajia, niin pelaaja voi edustaa toista seuraa, jolla on ohjelmassa kyseinen vesipallolaji. Edustusoikeus edellyttää edustusilmoituksen tekemistä Uimaliitolle ennen sarjakauden alkua ja toisen seuran on hyväksyttävä pelaajan osallistuminen joukkueeseensa. Edustusoikeus tulee voimaan seuraavana päivänä edustusilmoituksen jättämisestä, edellyttäen, että toinen seura on hyväksynyt pelaajan joukkueeseensa. (lihavoitu teksti poistettu)

Ulkomaisen pelaajan pelioikeus ohje (pdf)

LEN-siirtokaavake (pdf)

Ulkomaisen pelaajan pelioikeusanomus (pdf)

Sarjapäivän 30.11.2019 materiaalit

Sarjapäivämuistio (pdf)