Rantavesipallon SM-ilmoittautumiset

27.4.2019

Heinäkuun SM-viikon yhteydessä Vantaan Kuusijärvellä 5.-7.7. pelataan edellisvuoden tapaan rantavesipallon SM-turnaus. Suomen Uimaliitto pyytää seuroja ilmoittamaan joukkueet rantavesipallon SM-turnaukseen.

Paikka: Kuusijärvi, Vantaa
Sarjat: Avoin miesten ja avoin naisten sarja. Molempiin sarjoihin otetaan mukaan enintään 8 joukkuetta.
Palkinnot: Sarjojen 3 parasta palkitaan SM-mitalein
Osallistumismaksu: 300 euroa per joukkue (alustava hinta-arvio, lopullisen päätöksen maksusta tekee Uimaliiton kilpailutyöryhmä. Mikäli hinta nousee, ilmottautuneilla joukkueilla on mahdollisuus peruuttaa osallistuminen kuluitta)

Rantavesipallon säännöt ja ottelumääräykset löytyvät täältä!

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen tapahtuu omilla seuratunnuksilla Torneopalissa kirjautumalla sisään seuratunnuksella ja käyttämällä "Ilmoittautuminen" -välilehteä. Ilmoittautumisessa pyydetään seuraa ilmoittamaan joukkueen yhteyshenkilö ja hänen yhteystietonsa: sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Ilmoittautuminen päättyy 31.5.2019. Sarjojen otteluohjelmat laaditaan ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen.

Ilmoittautumisen peruutus

Jos joukkueen ilmoittautuminen perutaan 31.5.2019 jälkeen, mutta ennen otteluohjelman julkaisemista, tällöin seuralta ei peritä muita kustannuksia kuin ilmoittautumismaksu. Jos peruminen tulee myöhemmin, voidaan joukkueelta vaatia lisämaksu, jotta pystytään kattamaan lisäjärjestelyistä mahdollisesti aiheutuvat kustannukset..

Joukkueiden valintakriteerit

Miesten ja naisten rantavesipallon SM-turnaukseen hyväksytään kahdeksan joukkuetta. Jos turnauksiin ilmoittautuu enemmän joukkueita, niin etusijalla ennen SM-sarjajoukkueiden kakkosjoukkueita ovat SM-sarjaan 2018 - 2019 osallistumattomat joukkueet. SM-sarjojen kakkosjoukkueiden sijoitus määräytyy joukkueen pelaajien SM-sarjassa tekemien maalimäärän mukaan niin, että enemmän maaleja tehnyt joukkue on etusijalla. Tasatilanteessa sarjaan pääseminen ratkaistaan arvalla.

Joukkueet jaetaan lohkoihin siten, että A-lohkossa pelaavat 1, 4, 5 ja 8 sekä B-lohkossa joukkueet 2, 3, 6 ja 7. Numeron 1 saa SM-sarjan voittanut joukkue, numeron kaksi saa SM-sarjan toiseksi sijoittunut joukkue jne. Kun kaikilla ei ole SM-sijoitusta, niin joukkueiden paremmuuden ratkaisee pelaajien yhteinen maalimäärä SM-sarjassa. Seuran toisen joukkueen sijoitus määräytyy aina pelaajien maalimäärän mukaan vertailuissa kaikkiin muihin seurojen kakkosjoukkueisiin ja niihin joukkueisiin, joilla ei ole SM-sarjasijoitusta. Enemmän maaleja tehnyt joukko saa paremman sijoituksen ja tasatilanteessa sijoituksen ratkaisee arpa.