Uimaliitto kutsuu kaikki jäsenseuransa Tähtiseura-polulle

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 24.9.2021

Tähtiseura-ohjelma on Olympiakomitean, lajiliittojen ja liikunnan aluejärjestöjen yhteinen laatuohjelma, joka tukee seuratoimintaa tarjoamalla seuroille käytännön työkaluja, asiantuntijoiden apua sekä Tähtiseura-verkkopalvelun Suomisportissa.

Tähtiseura-laatuohjelma on kaikille avoin ja ohjelmaan voi lähteä mukaan niin pienet kuin suuretkin seurat. Tähtiseura-ohjelmaan mukaan lähteminen on maksutonta seuroille.

– Tähtiseura-ohjelman on tarkoitus palvella seuroja toiminnan kehittämisen tukena. Tavoitteena ei tarvitse olla Tähtimerkki, vaan ohjelmaan voi lähteä vain halusta kehittää oman seuran toimintaa. Laatuohjelma tarjoaa erinomaisia työkaluja oman toiminnan tarkasteltuun ja kehittämiseen, Uimaliiton palvelutoiminnan asiantuntija Hanna Nyholm avaa.

Tähtiseura-ohjelman avulla jokainen seura voi ottaa omia edistysaskeleita menestyäkseen nyt ja tulevaisuudessa. Seura voi tavoitella Olympiakomitean ja lajiliiton myöntämää Tähtimerkkiä tai hyödyntää toimintansa kehittämisessä osaa ohjelman itsearvioinnin työkaluista sekä materiaaleista.

Tähtimerkki myönnetään tunnuksena seuralle, jonka toiminta täyttää määritellyt laatutekijät seuran valitsemalla osa-alueella (lapset ja nuoret, aikuiset tai huippu-urheilu) ja joka on käynyt läpi itsearvioinnin ja auditoinnin polun. Tähtiseuralla voi olla yhden tai useamman osa-alueen tähtimerkki.  Seura saa Tähtiseura-arviointi- ja auditointiprosessin avulla näkyväksi toimintansa hyvät sekä kehittämistä kaipaavat osa-alueet.

Hyödyt seuralle Tähtiseura-ohjelmaan kuulumisesta ja Tähtiseuramerkistä:

• Uimaliiton, Olympiakomitean, oman alueen liikunnan aluejärjestön työntekijöiden tuki seuran toiminnan kehittämisessä
  • Tähtiseura-verkkopalvelu
  • Koulutusta, materiaaleja ja erilaista tietoa käytännön kehitystyöhön
  • Vertaistuki sekä oman lajin että muiden lajiliittojen tähtiseuroilta
  • Tähtiseuratunnuksen hyödyntäminen markkinoinnissa

Lisäksi Uimaliiton Tähtiseuroille on tarjolla erilaisia etuja, kuten alennuksia ohjaajakoulutuksiin, rahallista tukea valmennusosaamisen kehittämiseen sekä mahdollisuus olla mukana erilaisissa pilottihankkeissa. Katso kaikki Uimaliiton edut Tähtiseuroilleen täältä.

Infotilaisuus Tähtiseura-ohjelmasta 2.10.

Uimaliitto järjestää Tähtiseura-ohjelmasta infotilaisuuden lauantaina 2.10. klo 13–13.45 Teamsissa. Infossa käydään läpi Uimaliiton Tähtiseuroihin liittyviä ajankohtaisia asioita sekä järjestäydytään eri osa-alueittain. Ilmoittautumiset 30.9. mennessä hanna.nyholm@uimaliitto.fi

Uimaliiton infon jälkeen on Olympiakomitean järjestämä kaikille urheiluseuroille avoin ja maksuton Tähtiseurapäivä-webinaari, johon ovat tervetulleita kaikkien seurojen toimijat riippumatta siitä, onko seura Tähtiseura tai ei. Lisätietoja ja ilmoittautuminen täältä.

Lisätietoja:
palvelutoiminnanasiantuntija Hanna Nyholm