Uimaliitto jatkaa eteenpäin strategiansa mukaisesti

#BLOGI #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 8.9.2021

Uimaliiton strategia uudistettiin reilu vuosi sitten tiiviissä yhteistyössä seurojen kanssa ja hyväksyttiin elokuun 2020 kevätkokouksessa. Strategia määrittää Uimaliitossa tehtävän työn suuntaviivat ja antaa raamit kunkin vuoden toimintasuunnitelmalle.

Strategian painopistealueiden mukaisesti liitto tavoittelee
1) osaamisen kehittämistä voidakseen toimia edelläkävijänä urheiluyhteisössä,
2) menestystä, joka syntyy määrätietoisesta ja rohkeasta toiminnasta sekä
3) koko kansan uinti-ilmiön mahdollistamista.

Strategiaan toteutumiseen liittyy olennaisena osana se, että upeat lajimme näkyvät, kuuluvat ja että urheilijamme voivat saavuttaa kansainvälistä menestystä. Näin mahdollistamme, että uintiurheilu kiinnostaa myös tulevaisuudessa niin lajin parissa toimivia kuin yhteistyökumppaneitamme ja muita sidosryhmiämme. Tähän strategiaan Uimaliitto ja sen hallitus ovat sataprosenttisen sitoutuneet.

Uimaliiton toiminnanjohtajan vaihtuminen ja lähiviikkoina käynnistettävä seuraajan rekrytointi ovat ymmärrettävästi herättäneet kysymyksiä.

Uimaliiton tavoitteet ja kehityssuunta pysyvät samana ja liiton toiminta palveluineen jatkuu normaalisti. Tavoitteemme on edelleen vahvistaa asemaamme ammattimaisena, modernina palveluorganisaationa suomalaiselle uintiurheilulle sekä organisaationa, joka näkyy, kuuluu ja menestyy. Toimistomme ammattitaitoisella henkilökunnalla on erinomainen ote tekemisessä ja yhdessä palvelemme kenttää, seuroja ja uintiurheilijoita parhaalla mahdollisella sykkeellä myös tämän siirtymäajan läpi.

Toiminnanjohtajan rekrytointia varten on perustettu liittohallituksen työryhmä, joka on ottanut prosessin hoitaakseen. Prosessiin otetaan mukaan myös ulkopuolisia asiantuntijoita. Luonnollisesti huomioimme asian valmistelussa toimiston henkilökunnalta ja seuroilta tulevia näkemyksiä. Tehtävä tulee avoimeen hakuun.

Jatketaan yhdessä vahvoina eteenpäin!

Ville Riekkinen
Suomen Uimaliitto ry

PS. Syksyn ensimmäistä puheenjohtajafoorumia on siirretty, mutta se kyllä pidetään. Palaan tähän asiaan seurojen puheenjohtajille.