Tampereelle sulautui uusi uimaseura

#UUTINEN 5.1.2013

Tampereella on perustettu uusi seura, Uinti Tampere, kun Tampereen Uimaseura ja Kooveen uintijaosto päättivät yhdistää toimintansa. Uuden seuran lisäksi Tampereelle jäi vielä kaksi uimaseuraa.

Uinti Tampereen perustamisesta päättivät Kooveen uintijaos ja Tampereen Uimaseura. Seurat tiedottivat asiasta perjantaina 4. tammikuuta.

Uimaseurojen yhdistymisneuvotteluissa viime kesästä asti kolmantena osapuolena mukana ollut Tampereen Työväen Uimarit jäi loppumetreillä seurayhdistymisen ulkopuolelle ja jatkaa toimintaansa omana seurana. Kyseiset kolme seuraa ovat toimineet aikaisemminkin vahvassa yhteistyössä Tampereen Seurayhtymän muodossa. Lisäksi Tampereella toimii pääasiassa mastersuintiiin keskittynyt S.C. Pingviinit.

Uuden Uinti Tampereen (UiTa) lähtökohtana on keskittää kahden vahvan seuran toiminta yhteen. Tavoitteena on nuorten uimataitoa ja liikuntaa kehittävien toimintojen avulla auttaa huipulle tähtääviä nuoria heidän urheilu-urallaan sekä tarjota mahdollisuus harrastaa kilpauintiurheilua eri tavoitetasoilla. Kooveen ja TaUS:n nykyiset jäsenet siirtyvät yhdistymisen myötä uuteen seuraan.

Lähde: www.koovee.fi ja www.taus.fi