Sievinen ja Möller uusina jäseninä Uimaliiton liittohallitukseen, Kaarlenkaski jatkokaudelle

#UUTINEN 19.11.2022

Satu Möller Turusta on Uimaliiton tuore liittohallituksen jäsen. Nina Kaarlenkaski Tampereelta äänestettiin jatkokaudelle.

Suomen Uimaliiton sääntömääräinen syyskokous pidettiin lauantaina 19.11. Helsingissä. Kokous oli hybridimallinen ja kokoukseen osallistui 34 seuraa, joista 15 etänä.

Syyskokouksessa valittiin liittohallitukseen uusina jäseninä Satu Möller Turusta ja Jani Sievinen Nummelasta. Jatkokaudelle äänestettiin Nina KaarlenkaskiTampereelta. Ehdokkaita liittohallitukseen oli kuusi.

Liittohallituksessa jatkavat puheenjohtaja Ville RiekkinenHanna-Mari AulaJaakko ErkinaroAri KorhonenJukka Läärä ja Karoliina Niemi.

Kokous hyväksyi sääntömuutosehdotuksen koskien kurinpitoasioiden käsittelyä Uimaliitossa. Hyväksytyn esityksen mukaan Uimaliitto liittyy urheilun yhteiseen kurinpitolautakuntaan ja siirtyy kurinpitoasioissa hybridimalliin 1.1.2023 alkaen. Jatkossa urheilun yhteinen kurinpitolautakunta käsittelee eettiset rikkomustapaukset ja epäasialliset käyttäytymistapaukset. Uimaliiton oma kurinpitolautakunta käsittelee muut kurinpitoasiat.

Syyskokouksen aluksi Uimaliiton liittohallitus antoi laajamittaisen selvityksen liiton johtamisjärjestelmästä syyskokoukselle. Selvitystä oli pyydetty ennakkoon kuuden uimaseuran allekirjoitetulla selvityspyynnöllä. Kokous hyväksyi selvityksen, ja äänestyksen jälkeen kokous totesi, ettei lisäselvityksille ole tarvetta.