Hallitustyöskentelyssä parasta tiimityö

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 26.10.2023

Kuva: Teemu Moisio

Uimaliiton syyskokouksessa 25.11. valitaan uudet jäsenet erovuoroisten hallitusjäsenten tilalle sekä liiton puheenjohtaja Uimaliiton liittohallituksen kaudelle 2024–2026. Erovuoroiset jäsenet liittohallituksessa ovat Jaakko Erkinaro, Ari Korhonen ja puheenjohtaja Ville Riekkinen.

Ehdolle asettuminen on uudelle kaudelle on avoinna 4. marraskuuta asti. Ehdokkuusprosessi on selkeä: seuran esittämä ehdokas täyttää hakulomakkeen liitetietoineen. Kun lomake on täytetty ja lähetetty, henkilö on virallisesti asettunut ehdolle liittohallitukseen.

Hallitus on vastuussa liiton tehokkaasta organisoinnista ja liiton toiminnan sekä hallinnon valvomisesta liiton jäsenten parhaiden etujen mukaisesti. Sen tehtävät perustuvat yhdistyslakiin, liiton sääntöihin sekä ohjesääntöön. Erityisesti jäseniltä toivotaan kokemusta ja osaamista joltain seuraavilta osa-alueilta: Uimaseuratoiminta, viestintä, markkinointi, talous, juridiikka tai yhteistyö B2B-sektorilla.

Yksi hallituksen tuoreimpia jäseniä on vuoden alusta hallituksessa ollut Jani Sievinen. Sievinen ei itse ajatellut asettuvansa ehdolle, mutta seurojen pyytäessä suostui.

– Ehdottomasti parasta on ollut nähdä entisenä urheilijana ja nykyisenä valmentajana myös tämä puoli toiminnasta sekä se, että on päässyt tutustumaan Uimaliiton muihin lajeihin, uinnin lisäksi, Sievinen toteaa.

Hallituksen nykyisistä jäsenistä varapuheenjohtaja Nina Kaarlenkaski on mukana hallituksessa toista kautta, ennen sitä hän toimi pitkään seura-aktiivina Tampereella ja oli mukana liiton kilpailutyöryhmässä. Kysyttäessä mikä sai hänet asettumaan ehdolle Kaarlenkaski vastaa:

– Tunsin seurojen tarpeet hyvin ja seurat muodostavat liiton. Lisäksi haluan olla mahdollistamassa lasten ja nuorten harrastamista, jokaisella pitäisi olla vähintään yksi harrastus ja uimataito tietenkin keskiössä.

– Hallitustyöskentely on ollut mielekästä ja pitkäjänteistä. Olen antanut tälle mielelläni aikaa ja osaamistani. Työskentely vastasi odotuksiani, koska olin ollut jo vuosia aktiivisesti seuran hallituksessa ja tiesin, että aikaa tähän täytyy varata.”

Molemmat hallituslaiset kannustavat asettumaan ehdolle, tiimityö ja hyvät keskustelut sekä mahdollistaminen ovat parasta antia.

Asiasanat

Liittohallitus