Vaalivalmistelutoimikunnan kokoaminen on aloitettu

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 24.3.2021

Uimaliiton vaalivalmistelutoimikunnan kokoonpanon muodostaminen on aloitettu. Toimikunnan tarkoituksena on kerätä ehdokkaita liittohallitukseen. Liittohallituksen jäsenet seuraaville toimintakausille valitaan syyskokouksessa.

Toimikunnan työtä ja valmistelua koordinoi liittohallituksen jäsen Nina Kaarlenkaski.

– Nyt ensimmäisenä lähden kokoamaan toimikunnan kokoonpanoa. Tarkoituksena on saada mukaan kattavasti väkeä, joilla on kontakteja ja tuntemusta kentästä, ja myös kiinnostusta ja halua lähteä kartoittamaan kiinnostuneita ehdokkaita liittohallitukseen. Kokoonpanossa huomioidaan eri alueet sekä sukupuolten tasa-arvo, Kaarlenkaski kertoo.

– Mikäli kiinnostusta vaalivalmistelutoimikuntaan löytyy, niin minuun voi myös olla suoraan yhteydessä, Kaarlenkaski vinkkaa.

Uinti Tampereen varapuheenjohtajana toimiva Kaarlenkaski on ollut Uimaliiton liittohallituksessa vuodesta 2020 alkaen.

Liittohallitus esittelee vaalivalmistelutoimikunnan kokoonpanoehdotuksen kevätkokouksessa 24. huhtikuuta. Kokoukseen voi osallistua myös etäyhteydellä.

– Tämän jälkeen toimikunta alkaa kartoittamaan liittohallituksen ehdokkuudesta kiinnostuneita henkilöitä. Liittohallitukseen haetaan henkilöitä, joilla on valmiudet toteuttaa uuden strategian mukaista toimintaa sekä liittohallituksen toimintaa tukevaa osaamista esimerkiksi olosuhteista, edunvalvonnasta, yritysyhteistöistä tai markkinoinnista. Näiden lisäksi on tietenkin tärkeää, että ehdokkaalla on monipuolinen tuntemus seuratoiminnasta ja kiinnostus sitoutua liittohallitustyöhön, Kaarlenkaski avaa.

Mikäli olet kiinnostunut olemaan mukana vaalivalmistelutoimikunnassa, olethan yhteydessä Nina Kaarlenkaskeen: nina.kaarlenkaski@uimaliitto.fi

Asiasanat

Liittohallitus