Hyvinkään Uimaseurassa ollaan tyytyväisiä seurakierroksen antiin

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 15.11.2022

Uimaliiton seuratiimi suuntasi lokakuussa jatkamaan seurakierroksia. Lokakuun aikana kierrettiin Lohjalla, Riihimäellä sekä Hyvinkäällä.

Seurakierroksen tapaamisten rakenne ja sisältö on muovattu seurojen toiveiden mukaan ja keskusteluiden pääpainona onkin ollut syksyn aikana ideointia, tulevaisuuden näkymien avaamista tai pureutumista seuran arkitoiminnan kehitystoimiin.

Hyvinkään Uimaseuran toiminnanjohtaja Wiljam Leinonen on tyytyväinen seurakierroksen antiin.

– Koen, että saimme kerrottua meidän toiminnastamme ja tuotua ääntämme kuuluviin sekä vaikuttamaan asioihin. Keskustelimme paljon seurojen välisestä yhteistyöstä ja siitä, miten sitä voisi tehostaa, Leinonen avaa.

Toiminnanjohtajan mukaan oli hienoa, että Uimaliitto käy katsomassa seuroja paikan päällä ja muistuttaa, että liitolla on tärkeä rooli asioiden mahdollistajana, kuten seurojen välisessä yhteistyössä. Tapaaminen herätti Hyvinkäällä ajatuksia ja ideoita muun muassa seuran omista tuotteista ja tapahtumista.

– Näiden kehittäminen on tärkeää meille seuroille ja on siksi mahtavaa, että liitto jalkautuu meidän seurojen luo. Tällaisia tapaamisia pitäisi saada enemmän, sillä ihmisten tunteminen seurojen ja liiton välillä helpottaa myös kommunikointia seuran ja liiton välillä, Leinonen muistuttaa.

Seurakierrokset jatkuvat marras- ja joulukuun aikana

Uimaliiton seuratoiminnan johtaja Joni Toivola ja seurakehittäjä Krista Salonen ovat tyytyväisiä syksyn tapaamisiin ja nimenomaan vuorovaikutukseen seurojen kanssa.

– Olemme todella mielissämme seurojen aidosta innostuksesta kehittää omia toimintojaan ja tarkastella kanssamme uusia mahdollisuuksia eri sektoreilla seuratoiminnan arjessa. Olemme tavanneet nyt syksyn aikana paljon seuroja seurakierroksilla sekä muun muassa Tähtiseura-päivillä, mutta työ jatkuu marras-joulukuussa. Innolla odotamme seuraavaa kierrosta, joka starttaa huomenna, Toivola ja Salonen iloitsevat.

Seurakierrokset jatkuvat Itä-Suomesta, kun liiton henkilöstöä suuntaa Kouvolaan, Lappeenrantaan sekä Imatralle. Joulukuussa suuntana on Pohjois-Suomi.

Uusi UimaliittoLIVE marraskuun lopussa

Muistutamme, että UimaliittoLIVEt jatkuvat maanantaina 21. marraskuuta kello 14. Uimaliitto kutsuu mukaan kaikki seurat keskustelemaan yhdessä. LIVEssä on kolme valittua aihetta: valmentajakoulutuksien uudet suuntaviivat, uinnin TASO 3 ja VAT sekä valmennus- ja koulutustoiminnan kehittämishanke 2023.

Teams-linkit tapaamisiin löydät tapahtumakalenterista. Marraskuun UimaliittoLIVEen voit liittyä tästä linkistä. Uimaliiton somekanavista löydät helposti ja nopeasti tiedot uusimmista UimaliittoLIVEstä.

Uimaliiton somekanavat
Twitter I Facebook I Instagram