Parauinnin maajoukkueet julkaistu

#UUTINEN #UINTI 20.12.2023

Nader Khalili lyhyen radan SM-uinneissa Oulussa.

Parauinnin maajoukkue on integroitu Uimaliiton maajoukkueryhmiin, joiden tavoitteena ovat paralympialaiset vuonna 2024. Parauinnin A-maajoukkueen valintakriteereinä ovat vuoden 2023 parauinnin MM-kilpailujen MQS raja. Valintakriteerit ja aikarajat näet täältä. Vuoden 2024 maajoukkuevalinnat on tehty.

A-maajoukkueeseen valittiin yksi uimari: Nader Khalili, Vaasan Uimaseurasta. Khalilin valmennuksesta vastaa Karl Lydman.

Parauinnin nuorten maajoukkue määräytyy Paralympiakomitean Tulevaisuuden tähdet ryhmän mukaan. Tulevaisuuden tähdet on Paralympiakomitean koordinoima monilajiryhmä, johon valinnat tekee Paralympiakomitea lajiliiton suosituksesta.

Nuorten maajoukkueeseen valittiin Aukusti Paakkala (Kangasalan Kuohu), Ronja Hapmf (HSS) ja Pipsa Salokangas (Porin Uimaseura). Paakkalaa valmentaa Tony Eriksson, Hampfia Jessica Hölttä sekä Salokangasta Eetu Karvonen.

Parauinnin maajoukkueet

Lisätietoja: